یاداشتهای کوتاه شماره دو: چند نکته پراکنده درآخرین شب سال

مطابق همه 31 دسامبر ها در تمام دورانیکه پشت سر گذاشتیم، میخواستم عکس شرابی و برف نشسته به زمین را با تبریک سال 2018 در صفحه ام بگذارم اما دیدم توی همه حال و هوایی هستم الا فضای  کریسمسی. سر و صدای ترقه  بازی بیرون از خانه هم قبل از انکه تلنگر “سال نویی” بر ذهنم وارد کند، مرا بطرف کلیپ اعتراضات امروز کشاند. امسال کریسمس و سال نو را در خیابان های تهران سنندچ درود اصفهان و اهواز و قم و…. یافتم.

سکوت بی سکوت

علی جوانمردی خارج از تایم کاریش برای صدای امریکا( خودش در کلیپی گفته که فعالیتهایش ربطی به کار کردنش در صدای امریکا ندارد) فراخوان به تظاهرات سکوت در کردستان داده است. مجالی برای ورود به این قبیل بحث ها نیست، اما واقعا دیدن این واقعیت که این شعار از اوضاع سیاسی ایران هزاران کیلومتر عقب است، اینقدر سخت است؟ در یک فاصله هفتاد و دوساعته شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و سرنگونی دستگاه جهنمی رژیم اسلامی جنوب و شمال کشور را به هم متصل کرده است، آنوقت یکی فراخوان بدهد که برگردید و صلیب سکوت به لب بزنید و هیچ نگویید تا لابد مدال “مبارزه بی خشونت” را به گردنمان اویزان کنند. مردم دیوانه نیستند، کسی هم داوطلبانه به استقبال خطر و مرگ نمیرود. مردم برای زنده کردن حقوق خود تمام راه های به قول شماها “مسالمت امیز” را در این چهار دهه امتحان کرده است، جواب نداد، جواب نمیدهد چون با یک ماشین تولید جنایت سر و کار دارند.  حالا امده اند تا کار را یکسره کنند. وسیعا و در ابعاد کشوری به خیابان آمده اند تا زور و ضرب ماشین سرکوب رژیم اسلامی را به حداقل برسانند و سرنگونش کنند. این تزها و شعارها نمیگیرد.

 

این مطبوعات جایش کجاست؟

در غرب میگویند مطبوعات چرخ نمیدانم چندم دمکراسی است، نگهبان و تفنگچی است و دمکراسی را کنترل میکند و قس الهیذا….. یکعده به این حرفها لابد بارو دارند. من ندارم. خوش باورترین آدم معتقد به همین اصول پس از دیدن مصاحبه ژورنالیستهای اصلاح طلب در باره اعتراضات جاری، بی شک چند بار زیر لب سوال میکرد که واقعا اینها چرخ و نگهبان هستند؟ بی بی سی دو تایشان را آورده بود تا به ملت بگویند این روزها در مملکت چه میگذرد. اولی از مشهد افاضات میکرد که بعله دیده شده که خیلی ها از تظاهرات فیلم میگرفتند فقط و خودشان در اعتراض شرکت نداشتند، اصلا بن سلمان سعودی با دیدن این صحنه ها(منظورش صحنه تظاهرات است) میرود قهوه اش را میخورد و می خندد، تازه ملت نمیدانند چه میخواهند هرج و مرج میشود و……..، مطبوعاتی که ژورنالیستش ایشان باشد، فقط میتوان گفت که چرخ اول ساختار سیاسی است. وقتی مردم در روز اول  توی دهان هر دو جناح زدند و روشن کردند که سرها بطرف اپوزیسیون برانداز چرخانده شده، کل طیف ژورنالیسیم دو خردادی و اصلاح طلب دولتی همه زوائد پوششی را کنار زد و بماننند کاربدستان رژیم اسلامی با مردم طرف شدند. این یکی مردم را از هرج و مرج میترساند، آن یکی برادر مسعود بهنود در لندن با “منطق”!!! ارسطویی که ترامپ بد است، ترامپ از این اعتراضات دفاع کرده پس نتیجه بگیرید این اعتراضات هم بد هستند، برای پروپاگاندی روزهای آتی سپاه پاسداران جهت سرکوب مردم، ماتریال تبلیغی جور میکند. اینها همانموقعی هم که در حاشیه حکومت راه میرفتند، بخشی از این حاکمیت سیاه و جهنمی بودند. امروز “عطر سرنگونی” سیاه کاران اسلامی به مشامشان رسیده و لذا میخواهند به کمکش بشتابند. دشمنی اینها با مردم همجنس دشمنی اسلامیون با مردم است چونکه هر دو از یک جنبشند و سر در یک آخور دارند. جمهوری اسلامی که برود پرونده این ژورنالیسیم هم بسته میشود. وجودشان بیمورد میشود.

اینرا هم بخوانید

آزادی زندانیان سیاسی امر عاجل جبهه آزادیخواهی است

پروین محمدی،‌ نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران، به دادگاه انقلاب کرج احضار شده است. …