یکشنبه ۲۶ دی: تجمعات بازنشستگان فولاد اصفهان، رشت و البرز شمالی و…

اطلاعیه خبری.یکشنبه ۲۶ دی: تجمعات بازنشستگان فولاد اصفهان، رشت و البرز شمالی، بازنشستگان تامین اجتماعی تهران و رشت و بازنشستگان مخابرات

بازنشسته، شاغل اتحاد، اتحاد

امروز یکشنبه ۲۶ دیماه جمع بزرگی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی برای پیگیری مطالباتشان و در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی، عدم افزایش حقوق و مستمری‌ها، و عدم اجرای کامل همسان‌سازی، مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. از آنجا که یکشنبه ها به روز اعتراض بازنشستگان تبدیل شده بود خانه کارگر و نهادهای دست ساز حکومتی تلاش کردند خود را جلو بیندازند و فراخوان به تجمع این روز را داده بودند. اما بازنشستگان با شعار های کوبنده خود آنها را به حاشیه راندند و مثل همیشه فریاد اعتراض خود را بلند کرد. در این تجمع بازنشستگان شعار میدادند: “بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “شاغل و بازنشسته اتحاد، اتحاد”،

در همین  روز بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز و رشت نیز مقابل اداره کل تأمین اجتماعی این شهرها تجمع داشتند.

اجرای کامل همسان سازی حقوقها، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسهای و دزدیها، و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان در تجمعاتشان است. یک مطالبه بازنشستگان آزادی بی قید و شرط اسماعیل گرامی است که بخاطر همین مطالبات ماههاست در زندان است.

– روز یکشنبه ۲۶ دیماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای اصفهان، اهواز و لوشان در البرز غربی نیز درادامه یکشنبه های اعتراضشان مقابل ساختمان این صندوق در این دو شهر تجمع کردند. همسان سازی حقوقها و افزایش حقوق ها به بالای خط فقر که از دو سال پیش ۱۲میلیون تومان اعلام شده و داشتن یک زندگی انسانی مطالبه همه بازنشستگان است.

– روز یکشنبه ۲۶ دیماه جمعی از بازنشستگان مخابرات در اعتراض به خلف وعده ها و عدم پرداخت طلبهایشان در مقابل یکی از ساختمانهای مرکزی این شرکت در تهران تجمع کردند. در این تجمع یکی از بازنشستگان در سخنرانی ای اعلام کرد  که اینها خواسته اند سه نفر را بفرستند که  با آنها صحبت کنند ولی بعد عقب نشستند. اینها فکر میکنند میتوانند با  ما بازی کنند. دوازده سال است دارند با ما بازی میکنند. ما به هیچ وجه عقب نمی نشینیم. اینها فکر کردند امروز را که گذراندند تمام شد. ما هر هفته اینجا هستیم. دوشنبه دیگر اینجا خواهیم بود. اینها باید بداند که دیگر نمیتوانند با ما بازی کنند.دیگر کار به استخوانمان رسیده است.  ما حقمان را میخواهیم و چیزی هم نداریم از دست بدهیم. بیست سال پیش بیست میلیون تومان میخواستیم الان قیمت آن صد میلیون تومان است و باید صد میلیون را به ما  بدهند.  تا وقتی که جواب نگیریم هر هفته جمع میشوم.  من  حقم را میخواهم و چیزی هم ندارم از دست بدهم و تا آخرش هم هستم. در خاتمه این بازنشستگان قرار تجمع برای دوشنبه چهارم بهمن در همین محل را گذاشتند.

بازنشستگان یک بخش معترض جامعه هستند که نقش کلیدی ای در جلو آوردن خواست سراسری درمان رایگان برای همه را به جلو آورده اند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ دی۱۴۰۰،  ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …