۱۳ فروردین رقص مختلط مردم در بسیاری از شهرها


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره۳۶۸ :۱۳ فروردین رقص مختلط مردم در بسیاری از شهرها

امروز سیزده فروردین در شهرهای مختلف مردم زن و مرد به صورت مختلط سیزده بدر را با رقص و شادی برگزار کردند و سنتها و قوانین حکومت را زیر پا له کردند. مراسم شادی و رقص مختلط مردم در تهران در مناطقی مثل پارک چیتگر و همچنین در مناطقی مثل بانه، رشت، آبیدرسنندج، شهرک صدرای شیراز، کرج، مسجدسلیمان، اسکله سر بندر، جاده ماسوله، مشهد، خرم آباد، رشت، بندر انزلی و برخی مناطق دیگر برگزار شد. دیوار های جداسازی جنسیتی را مردم همه جا زیر پا گذاشتند. در برخی شهرها نیروهای سرکوب حکومت و گشت های حجا ب و عفافشان تلاش کردند مردم را مورد تعرض قرار دهند، اما مردم مقابل آنها ایستادند و در جاهایی آنها را فراری دادند.  بدین ترتیب امروز نیز روز دیگری از تقابل گسترده مردم در ادامه انقلاب زن، زندگی، آزادی بود.

در بندر انزلی، جاده ماسوله  و رشت مردم معترض با رقص و شادی آمرین به معروف را  از محل عمومی سیزده بدر بیرون انداختند. در بانه مزدوران رژیم اقدام بە دستگیری چندین جوان موتور سوار کردند. سرکوبگران با شلیک هوایی چند نفر را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

هم اکنون در ادامه انقلاب جدال سختی بر سر حجاب این سنگر حکومت منفور اسلامی در جریان است و در سراسر کشوربسیاری از زنان حجاب را دور انداخته اند. در مقابل حکومت دست به حمله به مردم زده و از جمله بنا بر خبرهای امروز به نقل از دادستان حکومت در کاشان دهها مرکز تفریحی و  بیش از ۴۰ کافه و رستوران به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری پلمپ شده اند. همچنین تعدادی از پیتزایی ها و کافی شاپ ها بدلیل روزه خواری تعطیل شده اند. بعلاوه در کاشان  مال یکی از بزرگترین مجموعه‌های تجاری و تفریحی کاشان در روزهای اخیر پلمب شده است. اما فضای بی حجابی در این شهرها همچنان حاکم است. گزارشات از شهرهای دیگر نیز حاکی از درگیری شدید مردم با نیروهای گشت ارشاد و پلمب و تذکر و جریمه بخاطر روزه خواری خبر میدهند.

خبر دیگر حاکی از استقبال گرم مردم از صاحب مغازه ای است که از زنان بی حجاب دفاع کرد و عامل حکومتی را از مغازه اش بیرون انداخت گزارش میدهد. طبق گزارشات مشتریان از راه‌های دور و نزدیک به لبنیاتی هاجرپور رفته  و مغازه وی را  مملو از گُل و شکلات و شیرینی کردند. محمود هاجرپورکه بخاطر این کمک دستگیر شده بود در روز ۱۲ فروردین با قرار وثیقه آزاد شد.  

آخرین خبر دیدار همبستگی جمعی از معلمان در شهرستان بانه است که شماری از معلمان با خانواده سلیمان عبدی معلم زندانی دیدار کردند و بر آزادی فوری و بدون قید وشرط وی تاکید کردند. دیدارهای همبستگی شکلی از کارزار مبارزاتی معلمان برای آزادی معلمان و دانشجویان دربند و همه بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی است.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ فروردین ۱۴۰۲،  ۳۱ مارس ۲۰۲۳–

اینرا هم بخوانید

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد

 وب سایت حکومتی مهر:عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال …