۱۴ مهر: تجمع و راهپیمایی کارگران نیشکر هفت تپه در سطح شهر. صف اعتراض کارگران جای نوحه و عزاداری نیست

روز چهارشنبه چهاردهم مهرماه کارگران شرکت هفت تپه در نهمین روز اعتصاب خود مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کرده و پس از آن به سمت دادگستری دست به راهپیمایی زدند. در این روز کارگران با نواختن شیپور و فریاد “هفت تپه، هفت تپه” فضای شهر را تحت تاثیر حرکت اعتراضی خود قرار دادند. تعیین تکلیف مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت به دولت- بانک و اداره آن تحت نظارت شورایی، پرداخت حقوق‌های معوقه و دیگر مطالبات عرفی کارگران، بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران فصلی و‌ بخش دفع آفات، انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه و خاتمه دادن به پرونده قضایی و امنیتی وکیل کارگران از جمله .خواستهای فوری اعلام شده این کارگران است. و کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به تمامی خواستهای خود به مبارزه و اعتصاب متحدانه خود ادامه خواهند داد.

اما درحالیکه کارگران برای خواستهای بحق و زمینی خود و تشکل مستقل و شورایی که تضمین کننده دخالتگری جمعی همه آنها باشد مبارزه میکنند و شورای اسلامی حکومتی را منحل اعلام کرده و درب آنرا گِل گرفته اند و در حالیکه آنها بارها در سخنرانی های خود اعلام کرده  اند که امید آنها به هیچ بخش از حکومت نیست و تنها به نیروی خود متکی هستند، تلاشهای آگاهانه ای صورت میگیرد که در صف کارگران تفرقه ایجاد کنند و این اعتراضات را بدنبال این جناح و آن جناح حکومت بکشانند. یک نمونه آن در روزهای اخیر منحرف کردن مسیر حرکت راهپیمایی کارگران هفت تپه به طرف مسجد دانیال و تبدیل شعارهای اعتراضی کارگران به نوحه خوانی و عزاداری بود. این تلاشی برای مخدوش کردن و به شکست کشاندن مبارزه جانانه و با شکوه کارگران هفت تپه است و به  حق مورد مخالفت بخشی از کارگران قرار گرفت. با سرکوب و دستگیری و پرونده سازی نتوانسته اند کارگران را عقب برانند میخواهند با  این نوع تلاش ها و با زدن رنگ حکومتی و اسلامی به این اعتراضات آنرا تضعیف کنند و در صفوف کارگران تفرقه ایجاد کنند و نهایتا مبارزه جانانه کارگران را به شکست بکشانند. باید قاطعانه در مقابل این تلاشها هوشیار بود. کارگران برای بیان اعتراضشان به خیابان آمده اند و نه نوحه خوانی و عزاداری. پاسخ این نوع تشبثات همان شعاری است که در نقطه ای از همین اعتراضات سر داده شد و در مقابل عزا عزاست امروز شعار مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر سر داده شد.

زدن رنگ مذهبی و یا قومی  به اعتراض، کشانده شدن اعتراضات به دنبال این جناح و آن جناح حکومتی همه و همه کار عواملی است که سر در آخور حکومت دارند و تلاش میکنند بر پیروزی های تا کنونی نیشکر هفت تپه سایه بیندازند. این را بهیچوجه نباید اجازه داد که میدان پیدا کند. صف اعتراض کارگر جای عزاداری نیست. صف اعتراض کارگران جای فریاد اعتراض و مطالبات کارگران است و این چیزی است که کارگران نیشکر هفت تپه خود در اعتراضاتشان بارها بر آن تاکید کرده اند. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری است با تمام قوا از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و دستاوردهایش حمایت و پشتیبانی میکنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ۶ اکتبر  ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …