۱۶آبان: کارگران هفت تپه از سد نیروی انتظامی گذشته و وارد شرکت شدند

جمهوری اسلامی با چنگ و دندان دارد با کارگران حق طلب نیشکر هفت تپه مقابله میکند و کارگران متحدانه ایستاده اند. مرگ بر این حکومت دزدان سرمایه دار! امروز ١٦ آبان شرکت نیشکر هفت تپه با حضور وسیع نیروی انتظامی در داخل شرکت به یک پادگان شبیه بود. در این روز کارگران جلوی شرکت جمع شدند تا به اتفاق پانزده تن از همکاران خود که روز گذشته به آنان اجازه ورود داده نشده بود، وارد شرکت شوند. اما نیروی انتظامی مانع ورود کارگران شد. کارگران از بیرون شرکت فریاد میزدند و شعار میدادند “حراست بیا بیرون، حراست بیا بیرون”. جالب آن بود که با ادامه شعار دادن کارگران، کارگران بخش حراست نیز به کارگران اعتصابی در مقابل درب شرکت پیوستند! با بیرون آمدن آنها جمعیت یک پارچه شور و هیجان شده و کارگران با کف زدن از آنها استقبال کردند. کارگران در برابر نیروی انتظامی شعار میدادند “کارگر میمیرد ذلت نمی پذیرد” و “کارگر هفت تپه اتحاد، اتحاد”. در ادامه این نمایش شورانگیز، جمع وسیع کارگران با شور و حرارت و با شعار دادن و کف زدن بهمراه همه همکاران خود دسته جمعی وارد شرکت شدند. کارگران نیشکر هفت تپه در این روز با اتحاد و همبستگی خود، با پشتیانی و ارج گذاشتن به نمایندگانشان و با مقابله با نیروی انتظامی یک روز تاریخی از مبارزه شان را آفریدند.

گفتنی است که در این روز خبر رسید که شورای تامین استان جلسه ای در رابطه با وضعیت کارگران نیشکر هفت تپه دارد و در نتیجه شماری از کارگران در دو اتومبیل به اهواز رفتند تا حرف خود را بزنند. در آنجا در رابطه با قراردادن پانزده نفر از نمایندگان و فعالین کارگری در لیست اخراج مدیر کل اداره کار استان گفت که کارگران میتوانند به اداره کار شکایت کنند. کارگران با تمام قدرت در کنار نمایندگانشان ایستاده و بر توقف اخراج ها تاکید دارند.

کارگران نیشکر هفت تپه به پادگانی شدن هفت تپه و حضور نیروی انتظامی اعتراض دارند و خواستار بسته شدن پرونده های تشکیل شده برای همکارانشان و پایان دادن به احضارها، تهدیدات و دستگیریها هستند. کارگران نیشکر هفت تپه بر اجرایی شدن وعده های داده شده تاکید دارند. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ آبان۱۳۹۹، ٦ نوامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …