۲۰ آبان: تظاهرات و تجمعات بزرگ و سراسری معلمان در ۴۸ شهر- معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است!

ساعت ده صبح روز ۲۰ آبان به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، معلمان در سراسر کشور دست به تجمع سراسری زده و پیگیر خواستهایشان شدند. تجمعات معلمان در این روز در تهران و استان البرز مقابل مجلس اسلامی و در مراکز استانها و شهرستانها مقابل ادارات آموزش و پرورش  بر پا شده است. در تدارک این روز معلمان از استانهای مختلف بیانیه داده و اعلام پیوستن به این تجمع سراسری را کرده بودند.

بنابر گزارشاتی که تاکنون بدستمان رسیده است این تجمعات در این شهرها با شرکت وسیع معلمان برگزار شده است:‌ تهران، البرز، گناوه، قم، شیراز، زرین دشت، یاسوج،  کرمانشاه، تبریز، جلفا، زنجان، ارومیه، الیگودرز، انزلی، سقزو زیویه، مریوان، سنندج، بوکان، بروجرد، اهواز، اندیمشک، ایذه، دزفول، دورود، بابل، آمل، نکا، ساری، یزد، ماهشهر، لردگان، مشهد، ایلام، شیروان، بوشهر، پلدختر، قزوین، ملایر، مرودشت، اراک، بجنورد، همدان، خرم آباد، نوراباد و ممسنی، فراشبند، داراب و کوهدشت.

از جمله شعارهای معلمان معترض در تجمعات این روز عبارت بودند از: ” معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “اینهمه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی”، “اجرای همسان سازی، بدون حقه بازی”،  “تاحق خود نگیریم از پا نمی نشینیم”، “فقط وعده شنیدیم، عدالتی ندیدیم”، “معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است”، “با این همه هیاهو ، حاصل وعده‌ها کو”، “معلم میمیرد، ذلت نمی پذیرد”، و “وعده، وعید کافیه، سفره ما خالیه”.

در این تجمعات بنرهایی در اعتراض به نابرابری ها، دستگیریها و تاکید بر خواست آزادی معلمان زندانی، تحصیل رایگان برای همه، اجرای رتبه بندی مشاغل که خواست فوری همه معلمان است توجه ها را بخود جلب میکرد. در شیراز معلمان با بدست  گرفتن بنری با عکس اسماعیل عبدی خواستار آزادی فوری او شدند. در بوشهر معلمان با تاکید بر بسته شدن پرونده های امنیتی در نوشته ای بر روی بنر خود خواستار رفع اتهام از محمود ملاکی یکی از معلمان معترض این شهر شده بودند.

یک تاکید معلمان در این تجمعات حق تشکل بود و  در شیراز معلمان در سخنرانی های خود بر پیوستن به تشکل خود یعنی کانون صنفی معلمان تاکید داشتند.

آموزش رایگان و باکیفیت برای جوانان  و رفع تبعیض در آموزش، اجرای نظام رتبه بندی ۸۰ درصد حقوق هیات علمی دانشگاهها، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان،  بستن پرونده های فعالان صنفی، رفع  مشکلات معلمان خرید خدمت، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی و استخدام آنها، پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان،  پرداخت حق التدریس معلمان، بازگشت به کار معلمان اخراجی، پایان دادن به اختلاس ها و شفافیت در چگونگی  غارت صندوق ذخیره فرهنگیان  و بازگشت منابع به آن از جمله مطالبات اعلام شده از سوی معلمان در قطعنامه ها و بیانیه های تاکنونی آنهاست. معلمان در اعتراضاتشان بر افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون تاکید دارند.

معلمان یک بخش معترض و رزمنده جامعه هستند و سالهاست که علیه فقر، تبعیض و نابرابری، اختلاسها و دزدی ها و سرکوبگری های حکومت و برای برخورداری از یک زندگی انسانی به پا خاسته و در صف مقدم مبارزه برای خواست تحصیل رایگان برای همه کودکان قرار دارند. امسال در شرایط بحران کرونا و در برابر سیاستهای جنایتکارانه حکومت معلمان بر اجرایی کردن فوری تحصیل رایگان از طریق اختصاص اینترنت و تلفن هوشمند رایگان در اختیار همه دانش آموزان و معلمان و آماده سازی مدارس برای آموزش حضوری از طریق واکسیناسیون همه معلمان و دانش آموزان بالای ۱۲ سال و اختصاص هر نیمکت به یک دانش آموز و گذاشتن ماسک و مواد ضد عفونی در اختیار دانش آموزان تاکید کرده و مطالبات کل جامعه را نمایندگی کرده اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ آبان ۱۴۰۰ ، ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …