۲۰ ماه بعد از زلزله،مردم سرپل ذهاب در انتظار مسکن

ایرنا: اهالی زلزله زده مسکن مهر شهید شیرودی شهرستان سرپل ذهاب که منازلشان در زلزله آبان سال ۹۶ تخریب و آسیب دید اکنون در انتظار تحقق وعده مسکن و شهرسازی برای تحویل واحدهای مسکونیشان برای اسکان هرچه سریع تر در آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با گذشته ۲۰ ماه از زلزله آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه هنوز هم برخی از مردم به دلیل ساخته نشدن منازلشان در کانکس های اسکان موقت به سر می برند.

مسکن مهر شیرودی سرپل ذهاب ۲۴ بلوک ۲۴ واحدی است که در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ماه سال ۹۶، بسیاری از دیوارهای آن فروریخت که کار بازسازی و مقاوم سازی بلوک‌ها از اوایل سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

با گذشته حدود ۱۶ ماه از آغاز بازسازی هنوز هم مالکان واحدهای مسکن مهر در انتظار تحویل منازلشان هستند تا بتوانند پاییز و زمستان امسال را در منازلشان استقرار یابند تا همچون سایر مالکان واحدهای مسکونی دیگر بتوانند زندگی عادی خود را از سرگیرند.

اکنون مالکان واحدهای مسکونی مهر شهید شیرودی با وجود گرمای طاقت فرسا و بالای ۴۰ درجه‌ای شهرستان گرمسیری سرپل ذهاب در کانکس ها و کمپ‌های اسکان موقت به سر می برند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از مالکان واحدهای مسکن مهر که اکنون در کانکس به سر می‌برد به خبرنگار ایرنا گفت: من و خانواده ام همچون دیگر افرادی که در کانکس ها زندگی می‌کنند دیگر از این وضع خسته شده ایم و خواهان تسریع در عملیات بازسازی برای اتمام منازل خود هستیم.

حیدری افزود: زندگی در کانکس آن هم برای ۲۰ ماه با داشتن بچه، سخت و طاقت فرساست چون نه امکانات رفاهی وجود دارد و نه امکانات تفریحی برای بازی بچه‌ها و همین مساله باعث شده روحیه کودکان از بین رفته و افسرده شوند.

فرد دیگری از ساکنان کمپ اسکان موقت گفت: زندگی در کانکس به سختی می‌گذرد و ما از این وضعیت خسته شده‌ایم.

وی که از ذکر نامش خودداری کرد، اضافه کرد: انتظار داریم هرچه سریع‌تر واحدهای مسکونی ما تکمیل و واگذار شود تا به منازل خود برگردیم.

ساکنین این کمپ اعتقاد دارند که کار بازسازی در مسکن مهر شهید شیرودی سرعت مناسبی ندارد و انتظار دارندتا هرچه سریع‌تر با حمایت مسئولان شاهد اتمام ساخت منازلشان باشند که تا قبل از پاییز امسال به خانه‌های خود بازگردند.

وعده ای که عملی نشد

رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان که مدیریت بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب را بر عهده دارد، سال گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر، تا دهه فجر ۹۷ هشت بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب را آماده تحویل به مالکان می کنیم.
به گفته حمید دیمویی «هفت بلوک دیگر هم تا پایان سال، ۶ بلوک تا پایان خرداد ۹۸ و سه بلوک تخریب شده هم تا پایان شهریور سال آینده تکمیل و کلید آن تحویل مالکان می شود.»
در حالی که حدود چهار ماه از سال ۹۸ سپری شده تاکنون هیچیک از وعده های دیمویی محقق نشده است.
امید است پروژه مسکن مهر شهید شیرودی که مشکل اسکان بیش از ۵۰۰ خانواده را برطرف می‌کند هرچه سریع‌تر به سرانجام رسیده و با اسکان ساکنان آن یکی از کمپ‌های اسکان موقت زلزله زدگان جمع آوری شود.

 

 

اینرا هم بخوانید

اسرائیل دستور تخلیه «حدود ۱۰۰ هزار» فلسطینی از شرق رفح را داد. حمله به رفح قریب‌ الوقوع است

*خبرگزاری‌ها می‌نویسند که این تصمیم نشان می‌دهد که «تهاجم زمینی اسرائیل به رفح قریب‌الوقوع است.» …