۲۳ فروردین: اعتصاب کارگران نی بر در هفت تپه

روز سه شنبه ۲۳ فروردین کارگران نی بر در نیشکر هفت تپه در اعتراض به تعطیلی ۵ روزه کارخانه که بدلیل خرابی در بخش هایی از شرکت و عدم حمل نیشکر هفت تپه بود، دست به اعتصاب زدند.
به گفته کارگران علیرغم حضور کارگران نی بر درمحل کار کارفرما از دادن تایم به این کارگران امتناع می‌کند و این خلاف عرف کاری این شرکت است. کارگران نیشکر هفت تپه خواهان پرداخت کامل دستمزدشان هستند.
کارگران نیشکر هفت تپه از هفتم فروردین تا کنون هر روزه در تجمع و اعتراض بوده اند. اعتراض این کارگران به تعرضات هر روز مسئولین شرکت به زندگی و معیشتشان از جمله اخراجها، کاهش مدت قراردادها، و پرونده سازیهاست. بعلاوه این کارگران همچنان بر خواستهای اعلام شده خود از جمله خلع ید از باند چپاولگر حاکم بر هفته تپه، اخراج مدیران فاسد، پرداخت بموقع دستمزدها و حق بیمه، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها و بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی و دائمی شدن قراردادها تاکید دارند. کارگران تعطیلی ۵ روزه شرکت را تهدیدی برای امنیت شغلی خود میدانند. به این ترتیب جدالی جانانه در نیشکر هفت تپه همچنان در جریان است. این مجتمع کارگری یک سنگر مهم جنبش کارگری است و باید از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳ آپریل ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …