۲۴ دی: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در شهرهای مختلف

۲۴ دی: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در شهرهای مختلف

اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد

امروز ۲۴ دی یکی دیگر از یکشنبه های اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی بخاطر فشار سنگین معیشتی و بی پاسخ ماندن مطالباتشان بود. بنا بر گزارشات تا کنونی در این روز بازنشستگان در شهرهای اهواز، کرمانشاه، و شوش  تجمع کرده و با فریاد شعارهای کوبنده خود صدای اعتراضشان را علیه فقر و بی تامینی و بساط چپاول و غارت حاکم بلند کردند.

در کرمانشاه بازنشستگان شعار میدادند: “با این حقوقهای ناچیز، جان‌ها به لب رسیده”، “اجاره های سنگین، در این دولت ننگین”، “چه اشتباه کردیم چه اشتباه کردیم، مملکتو دو دستی تقدیم دزدها کردیم”، “معیشت درمان، نابودتر از هر زمان”، “دولت سرمایه دار، دشمن نیروی کار”، “درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید”، “اتحاد ،اتحاد ،علیه فقر و فساد“، ”شورایعالی کار حامی سرمایه دار“، ”فقر ، فساد ، تورم بلای جان مردم“، و “تجمع، اعتراض، حق مسلم ماست“.

در شوش بازنشستگان از کرخه و شوش و هفت تپه جمع شده بودند و با شعار “لشکری، کشوری، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد” همه بخش های کارگران را به اتحاد مبارزاتی فرا میخواندند. این بازنشستگان شعار میدادند: “تامینو غارت کردند ما را بیچاره کردند”، “حقوق بازنشسته فقط واسه یک هفته”، “نوبت ما که میشه، خزانه خالی میشه”،”ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما”، “یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه”، “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون”. در خاتمه این کارگران با سر دادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادی” توحش حاکم را به چالش کشیدند.

در این روز همزمان بازنشستگان فولاد در اصفهان و قائم شهر نیز تجمع داشتند. در اصفهان جمعیت قابل توجهی در تجمع شرکت داشتند و با شعار “دولت سرسپرده گرونی را آورده”، “مجلس سرسپرده گرونی را آورده” حاکمیت را به چالش کشیده و با فریاد “فولادی داد بزن، حقتو فریاد بزن،”” تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم” بر تداوم مبارزات خود تاکید کردند.

اعتراض بازنشستگان به وضع بد معیشتی، تعرضات هر روزه حکومت به زندگی خود و بی پاسخ ماندن مطالباتشان است. اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالا ی خط فقر سی میلیونی ، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و غارت صندوق های بازنشستگی از جمله خواستهای سراسری بازنشستگان است. بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند و با فریاد “درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید” بر اتحاد مبارزاتی سراسری مردم علیه فقر و بی تامینی تاکید دارند. از مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ دی  ۱۴۰۲،  ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل: مرگ رئیسی نباید باعث فراموشی نقض حقوق بشر در ایران شود

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در نامه‌ای سرگشاده تاکید کرد مرگ رئیسی نباید باعث شود نقض …