کمیته بین المللی علیه اعدام: ۲۷ اردیبهشت، روز مبارزه با همجنسگرا هراسی

در هفدهم ماه مه سال ۱۹۹۰ میلادی سازمان بهداشت جهانی همجنس‌گرایی را از فهرست بیماری‌ها حذف کرد و در سال ۲۰۰۵ سازمان جهانی مبارزه با هم‌جنس‌گرا هراسی و ترنس‌هراسی، این روز را روز جهانی مبارزه با هموفوبیا نام‌گذاری کرد.

بخشی از جامعه بشری مردمانی هستند که به آنها همجنسگرا و یا همجنس خواه، دوجنسگرا، دگرجنس شده و دگرپوش جنسی  می گویند. این انسانها که عینا مثل من و شما هستند تنها بدلیل تمایلات متفاوتی که دارند همواره مورد اذیت و آزار قرار داشته اند، حقوق انسانی شان نفی شده است، مجبور بوده اند تمایلات خود را مخفی کنند. دستگاه مذهب و ارزشهای ضد انسانی مذهبی این انسانها را روزی صد بار در آتش جهنم می سوزاند و با یک جهاد مذهبی فرمان نابودی آنها را صادر کرده است. در ایران برای اینکه وجودشان انکار شود تحت عناوینی دیگر به  مجازاتهای مختلفی از شلاق تا  اعدام محکوم می شوند. اعدام سه مرد همجنسگرا در شهریور ماه سال ۹۰  در اهواز و همچنین اعدام دو جوان ۲۴ و  ساله ۲۵  در سال ۱۳۸۴ در میدان شهید باهنر شهر گرگان در ملاء عام  به جرم “لواط”  از نمونه های برخورد جنایتکارانه جمهوری اسلامی با همجنسگرایان در ایران هستند. از نظر ما جرم زدایی از همجنسگرایی یک خواست فوری است که باید فورا متحقق شود. بعلاوه ما برای احقاق حقوق انسانی همجنسگرایان و ترنس جندرها از این خواستها  قویا حمایت می کنیم:

١- حقوق انسانی و پایه ای همجنسگرایان، دوجنس گرایان و ترنس جندرها بدور از هرگونه رفتار تبعیض آمیزی باید فورا برسمیت شناخته شود. هرگونه نقض حقوق انسانی بر اساس گرایش وتمایل جنسی از جمله مجازات اعدام، شکنجه وزندان، برخوردهای تحقیرآمیز، محروم سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید ممنوع شود. همه قوانین و مقررات تبعیض آمیز علیه آنها باید ملغی شود.

٢- این حق انکارناپذیر، طبیعی و انسانی همجنسگرایان، دوجنس گرایان وترنس جندرها است که از روابط آزادانه وداوطلبانه جنسی برخوردار باشند، زندگی مشترک تشکیل دهند و از همه حقوق آن برخوردار شوند و هیچ تبعیضی از جمله در مورد پذیرش فرزند بر آنها اعمال نشود.

٣- همه کسانیکه بخاطر گرایشات جنسی خود مورد تحقیر، توهین و فشارهایی نظیرعمل جراحی برای تغییر جنسیت قرارگرفته اند، باید مورد حمایت قرار بگیرند و امکانات لازم برای جبران و ترمیم صدمات وارد شده روانی و جسمی به آنها فراهم شود.

٤- ما مبارزه همه جانبه با پدیده هوموفوبیا و فرهنگ و رفتار تبعیض آمیز بر اساس تمایلات جنسی را امر و وظیفه خود میدانیم و وبرای کنار زدن این فرهنگ مجدانه تلاش میکنیم.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸- ۱۶ می ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …