۲۷ دسامبر، روز جهانی نه به حجاب اجباری، روز اعتراض به کلیت جمهوری اسلامی در سراسر جهان

▫️روز 27 دسامبر، مصادف با ششم دی، دومین سالگرد حرکت شجاعانه و جسورانه ویدا موحد است که در دل نارضایتی عمومی و عمیق در جامعه، و در بستر اعتراضات درهم پیوسته کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و زنان علیه وضع موجود صورت گرفت. حرکتی پیشرو که باعث رادیکالیزه تر شدن اعتراضات سراسری دیماه 96 بواسطه حضور پر رنگ و فعالانه زنان و نیز براه افتادن کارزار تکثیر دختران خیابان انقلاب در متن اعتراضات شد.

▫️سر چوب کردن حجاب توسط حرکت ویدا موحد، ششم دیماه 96 را به هشت مارس «روز جهانی زن سال 57» پیوند زد. هشت مارسی تاریخی که در آن پرچم رهایی زن بالا برده شد و چهل سال دست به دست شد تا رسید به دست دختران خیابان انقلاب. هشت مارسی که در مقابل فرمان خمینی به حجاب اجباری، تظاهرات عظیمی علیه قوانین ارتجاعی اسلامی براه افتاد و از همان زمان بود که جنبش نوین رهایی زن که یکی از پایه های اساسی جنبش سرنگونی است، شکل گرفت. از همان زمان بود که “نه به حجاب اجباری” به پرچم اعتراض به کلیت جمهوری اسلامی تبدیل شد، و از همان زمان، انقلاب زنانه که انقلابی برای در هم کوبیدن ساختارهای مذهبی، نرینه سالار و زن ستیز، و برای سرنگون کردن یک حکومت قرون وسطایی بود، در جامعه براه افتاد.

▫️امسال در حالی به دومین سالگرد سر چوب کردن حجاب توسط دختر خیابان انقلاب نزدیک میشویم که خیزش انقلابی آبان 98 را پشت سر گذاشتیم، خیزشی که همچون موجی در هم کوبنده یکبار دیگر موجب عروج جنبش سرنگونی، و تحولی عظیم تر و عمیق تر در فضای سیاسی به نفع مبارزات مردم علیه حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی شد. حکومتی که یکی از ارکان اساسی آن از همان ابتدا، زن ستیزی سازماندهی شده بوده و هست.

▫️در این خیزش نیز، همچون اعتراضات سراسری گذشته، و اعتراضات در طول سالیان گذشته، زنان صف مقدم اعتراض بودند. طوریکه حتی در گزارشات مقامات جمهوری اسلامی آمده، بسیاری از لیدرهای خیزش آبانماه، زنان بودند. آری زنان، این نیمی از جامعه که از قوانین اسلامی و عصر حجری، از حجاب اجباری و بردگی جنسی و تبعیضهای جنسیتی سیستماتیک، به تنگ آمده اند، علی رغم همه سرکوبها و خشونت های سازماندهی شده قانونی، دولتی و قضایی و در یک کل علی رغم چهل سال زن ستیزی سازماندهی شده حکومتی، به یکی از نقاط قوت و عامل محرکه جنبش سرنگونی تبدیل شده اند.

▫️با توجه به فرا رسیدن “روز جهانی نه به حجاب اجباری”، جا دارد که این روز را در حمایت از مبارزات رهایی بخش زنان و حمایت از همه مردم به تنگ آمده از حکومت دزدسالار اسلامی، و در راستای گسترده تر شدن، توده ای تر شدن و عمیق تر شدن اعتراضات سراسری، به فرصتی برای اعتراض به کلیت حکومت جمهوری اسلامی در سراسر جهان تبدیل کنیم.

▫️بدینوسیله انقلاب زنانه فراخوان میدهد که روز جهانی نه به حجاب اجباری، در ادامه خیزش آبان 98 و نماینده نه مردم ایران به جمهوری اسلامی باشد. در این روز با یک اقدام اعتراضی وسیع، ماهیت جمهوری اسلامی و همه جریانات اسلامی را افشا خواهیم کرد. دراین روز بار دیگر اعلام میکنیم که حجاب پرچم جنبش اسلام سیاسی، سند بردگی زن، و ابزاری برای سرکوب زنان و کل جامعه در دست حکومت جمهوری اسلامی است که به عنوان اولین نیرو از جریانات اسلامی به قدرت سیاسی دست پیدا کرده است. همه جا اعلام کنیم که حکومتها و دولتها و جریانات اسلامی اولین حمله به جامعه، مدنیت و انسانیت را با حجاب اجباری آغاز کردند. نیروهای ارتجاعی و اسلامی در خاورمیانه و آفریقا همچون طالبان در افغانستان، بوکوحرام در نیجریه، اردوغان در ترکیه و حتی داعش بوده، جنایاتی علیه زنان را مرتکب شده و میشوند که جمهوری اسلامی در مقیاسی بزرگتر چهل سال پیش بنایش را گذاشت. همه جا اعلام کنیم که جمهوری اسلامی محکوم به سرنگونی است و ریشه کن کردن این حکومت انسان ستیز و آدم کُش، خواست قلبی و فوری مردم به تنگ آمده بخصوص زنان در ایران است که بر این باورند سرنگونی جمهوری اسلامی اولین گام رهایی میلیونها انسان است.

روز جهانی نه به حجاب اجباری
در اعتراض به جمهوری اسلامی
روی سکوهای اعتراض، حجاب ها را بر سر چوب خواهیم کرد.
وعده ما جمعه 27 دسامبر 2019، 6 دی 1398
در شهرها و کشورهای سراسر دنیا
روی نزدیک ترین سکوی محل زندگی، تحصیل و کار

انقلاب زنانه
15 دسامبر 2019
24 آذر 1398

?محل امضا کیفرخواست زنان ایران علیه چهل سال شکنجه،بیحقوقی،آزار و اذیت جسمی و روانی،تجاوز جنسی و جنایتهای سازماندهی شده حکومتی

#نه_به_حجاب_اجباری
#نه_به_جمهوری_اسلامی
#انقلاب_ایران_یک_انقلاب_زنانه_است

ارسال عکس و فیلم به پیامگیر تلگرام انقلاب زنانه @sjktamas و یا شماره 0046739681438 در واتساپ و تلگرام

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …