۳۳ درصد مدارس تخریبی است؛ ۳۲ درصد نیاز به مقاوم‌سازی دارد

 

احمدی لاشکی نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته است: حدود ۳۳ درصد از مدارس کشور تخریبی است؛ حدود ۳۲ درصد نیز مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی داریم یعنی تقریبا ۲سوم مدارس کشور نیاز به اصلاح، مرمت و نوسازی دارند.

وی در مورد وضعیت اعتباری که در بخش نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور در هر استانی وجود دارد گفت: حدود 33 درصد ازمدارس کشور تخریبی است؛ حدود 32 درصد نیز مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی داریم یعنی می‌شود گفت تقریبا 2سوم مدارس کشور نیاز به اصلاح، مرمت و نوسازی دارند و ممکن است با یک زلزله کوچک 4ریشتری خدایی ناکرده در روز بتواند جان بسیاری از دانش‌آموزان را بگیرد بنابراین باید هم و غم مجلس این باشد که فکر اساسی برای این مجموعه کنند.

پول‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود با این رقم‌های پایین گره‌گشا نیست. اعتباراتی که از محل‌های گاز و فیش‌های آب و برق و … در نظر گرفته می‌شود رقمی نیست، کل آن 200، 300 میلیارد می‌آید درصورتی که گره‌ای از کار باز نمی‌کند. پیش بینی من این است که شاید بالغ بر 20هزار میلیارد نیاز باشد. با شرایط فعلی فکر نمی‌کنم که اتفاق خاصی در بودجه 98 رقم بخورد.برگرفته از سایت مجبش

اینرا هم بخوانید

ادامه حملات اسرائیل به رفح و آواره شدن یک میلون نفر

بر اساس اعلام دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل عملیات پیش‌روی زمینی در شهر رفح واقع در جنوب …