۴۱ مهاجر در پی غرق شدن یک کشتی در نزدیک ایتالیا جان باختند

نا به گزارش‌ رسانه‌های محلی دست‌کم ۴۱ مهاجر در پی غرق شدن کشتی حامل شان در نزدیک جزیره لامپدوزا ایتالیا جان خود را از دست دادند.

در سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر در مسیر راه شمال آفریقا به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های محلی به نقل از چهار بازمانده این کشتی غرق‌شده گزارش داده‌اند که سرنشینان این کشتی از شهر اسفاکس تونس حرکت کرده بودند.

نجات‌یافتگان که سه مرد و یک زن هستند به امدادگران گفتند که ۴۵ نفر از جمله سه کودک در کشتی حامل آن‌ها بودند.آنها گفتند که این کشتی روز پنجشنبه هفته گذشته اسفاکس را ترک کرد، اما ظرف چند ساعت غرق شد.

این مهاجران اضافه کردند که آنها توسط یک کشتی باری نجات داده شدند و سپس به یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا منتقل شدند.

گارد ساحلی ایتالیا روز یکشنبه از دو کشتی غرق‌شده در این منطقه خبر داد، اما مشخص نیست که آیا این کشتی یکی از آنهاست یا خیر.در سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر در مسیر راه شمال آفریقا به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات تونس می‌گویند شهر بندری اسفاکس در ۱۳۰ کیلومتری جزیره لامپدوزا واقع است و از مسیرهای اصلی برای مهاجرانی است که به دنبال امنیت و زندگی بهتر در اروپا هستند.

در روزهای اخیر، قایق‌های گشتی ایتالیایی و گروه‌های خیریه دو هزار نفر دیگر را که به لامپدوزا رسیده بودند، نجات دادند.تونس در ماه‌های اخیر شاهد موجی از نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان آفریقایی بوده و تلاش‌ها برای ترک این کشور با قایق افزایش یافته است. بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …