۴ آبان، خیزش های مردمی: شماره ۸۶ : اعتراضات و تظاهرات در بیش از ۴۰ شهر

نابود باد حکومت اسلامی 

امروز چهلمین روز قتل مهسا امینی یکی دیگر از روزهای مهم و فراموش نشدنی خیزش سرنگونی طلبانه و انقلاب مردم برای جمع کردن کل بساط توحش و جنایت اسلامی بود. در این روز مردم در سطح سراسری و با تجمعات بزرگ به خیابان آمدند و با فریاد شعارهایشان با سرکوبگران حکومت درگیر شده و یاد مهسا را گرامی داشتند. 

گورستان آیچی در سقز امروز به میعادگاه مردم بسیاری برای فریاد مرگ بر دیکتاتور تبدیل شد و ما شاهد صحنه هایی حماسی در این گردهمایی و صف با شکوه راهپیمایی مردم برای حضور در این مراسم بودیم. حکومت راهبندان کرده بود تا مانع حضور مردم شود و مردم زن و مرد از همه طرف به سوی گورستان هجوم آوردند و علیه دیکتاتوری و سرکوب شعار دادند.

بدنبال مراسم گرامیداشت در گورستان آیچی مردم در سطح گسترده ای در شهر با نیروهای سرکوب درگیر شدند. 

علاوه بر سقز امروز در تهران نیزغوغا بود و تظاهرات و تجمعات محلات بسیاری از این شهر بزرگ را فرا گرفته بود. در شهرهای دیگر نیز مردم به خیابان آمده بودند. در این روز دانشگاه ها نیز در سطح سراسری در تجمع اعتراض بودند و تجمعات دهها دانشگاه با تظاهرات خیابانها به هم پیوند یافته بود.دانش آموزان نیز در شهرهای مختلفی چون مشهد، قزوین، تهران، بوکان، زرینشهر و اصفهان به خیابان آمدند و راهپیمایی کردند و شعار دادند و یاد مهسا را گرامی داشتند. 

بنا بر گزارشات تا کنونی دامنه تظاهرات و اعتراضات امروز به سراسر کشور گسترش یافت و در بیش از ۴۰ شهر تجمعات و تظاهرات جریان یافت. نام شهرهایی که گزارش تجمعاتشان رسیده عبارتند از: سقز، تهران، سنندج، اصفهان،‌ مریوان، مهاباد، مشهد، دیواندره، دهگلان، جوانرود، شیراز، رشت، اهواز، بوشهر، گیلان غرب، قصر شیرین، قزوین، نجف آباد، همدان، رودهن، کرمان، تبریز، کرج، گوهردشت، ایرانشهر، بابلسر، دامغان، ملایر، جوانرود، بروجرد، ارومیه، اراک، اردبیل، خوراسگان، کاشان، زرینشهر، شهریار، یزد، زنجان، آمل، زاهدان، و سمنان.  

در تهران بررگترین تجمع از سوی پزشکان در امیریه برپا شد که با حمله سرکوبگرانُ، مردم به حمایت آنها شتافتند و جمعیت بزرگی شکل گرفت. یک شعار گویای اعتراضات امروز شعار “چهلم مهسا شده، کمر رژیم خم شده” بود که از سوی دانشجویان داده شد، و این بیان واقعی وضعیت رژیم در محاصره مردم به خشم آمده بود. زن، زندگی، آزادی شعار متحد کننده همه مردم است. 

همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز در تمام شهرهای کردستان و همچنین در شهرهای دیگری همچون بوشهر، اصفهان، شیراز و گیلان غرب، قصر شیرین، جوانرود، رشت، ایرانشهر، کرمان خیابان شریعتی و اقبال اعتصاب عمومی برقرار بود. با اعتصاب عمومی و تعطیلی بازارها مردم وسیعتر به اعتراضات خیابانی می پیوندند.  

مردم در اعتراضاتشان بیلبوردهای خامنه ای و قاسم سلیمانی و جانیان حاکم را پایین میکشند. تمامی نمادهای حکومت اسلامی را از جا میکنند. به نیروهای سرکوب حکومت یورش می برند و موتورهایشان را به آتش میکشند، اسم خیابانها را به نام مهسا و انقلاب تغییر میدهند وحماسه می آفرینند.

امروز مردم در ایران با تجمعات بزرگ و گسترده شان، با شعارهای تعرضی شان و با اتحاد و همبستگی شان بیش از هر روزی عزم خود را برای پایان دادن به جهنم جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند. حکومت اسلامی باید برود. 

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ آبان۱۴۰۱، ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …