۵۷ واحد صنعتی در استان قزوین بحرانی و تعطیل شده است

ایلنا:به گفته علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، ۵۷ واحد صنعتی به دلیل مشکلات نقدینگی، ضعف مدیریتی و فرسودگی تجهیزات در استان تعطیل و فعالیت تولیدی آنها متوقف شده است.

با مرور  و نتیجه‌گیری از  برنامه‌های گذشته در بخش اقتصاد و تولید باید بپذیریم که دولت نتوانسته در مدیریت بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی موفق باشد و حتما باید در این زمینه تجدیدنظر کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی که تعطیل یا دچار رکود یا کاهش تولید شده‌اند؛ ناشی از ضعف مدیریتی بوده‌‌اند. در میان این واحدها، کارخانه‌هایی با برند دیده می‌شوند که زمانی فعالیت تولیدی و فروش خوبی داشته‌اند و بعد از واگذاری به دلیل اهلیت نداشتن بخش خصوصی موفق نبوده‌اند.

پرزحمت گفت: یکی از واحدهای شاخص لوازم خانگی در قزوین متاسفانه به دلیل مدیریت ناکارآمدی است که در حال حاضر تمام تولیدات خود را انبار کرده و به بازار عرضه نمی‌کند. این موضوع بیانگر آن است مدیریت این مجموعه تولیدی هیچ دغدغه‌ای برای فروش حتی در  آستانه نوروز نداشته و حتی به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت دستمزد کارگران خود نیست.

وی با بیان اینکه برای مدیران این‌چنینی مهم نیست که کارخانه تحت مدیریتش ورشکسته می‌شود، اضافه کرد: این وضعیت برای چند واحد دیگر استاندارد حوزه نساجی، کاشی و سرامیک و شیشه هم دیده می‌شود و تنها علت تعطیلی و بحران آنها فقط مدیریت ناکارآمد است که باید برای این مورد راهکار مناسبی پیدا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید کار را به کاردان سپرد، افزود: هرجا مدیران نالایق با سفارش وارد مجموعه‌ای تولیدی شده‌اند آن مجموعه دچار ورشکستی و تعطیل شده و درنهایت این موضوعات برای دولت هزینه و مسائل امنیتی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: براساس آخرین آمارها در حال حاضر ۵۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین از چرخه تولید خارج شده و به ورطه تعطیلی رفته‌اند و ما عزم جدی برای پیگیری مشکلات آنها را داریم.

او درخصوص مشکلات کارگری و تولید در واحدهای تازه تاسیس شده نیز گفته است: ناتوانی و نداشتن تخصص در اداره این کارخانه‌ها همانند واحدهای قدیمی بحران زده است واگر وضعیت واحدها اصلاح نشود، تصمیم داریم از راه‌های قانونی وارد شود و حکم قضایی بگیریم و این نوع کارخانه‌ها را به بخش خصوصی که اهلیت دارند، بسپاریم.

وی گفت: واحدی که در دو یا سه سال شاهد جابجایی ۴ مدیر بوده نمی‌تواند به تولید برسد و ادامه حیات بدهد و ما وظیفه داریم در جایی که مدیران ناکارآمد به بیت‌المال و سرمایه‌های کشور لطمه می‌زنند و امنیت اجتماعی و اقتصادی را به مخاطره می‌اندازند، ورود کرده و برخورد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: هر کاری که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان قادر باشد آن را انجام دهد مانند اعزام هیئت به خارج، پذیرش هیئت، برپایی نمایشگاه داخلی و خارجی، برگزاری همایش ملی و استانی و امور دیگر آمادگی داریم آن را واگذار کرده و فقط نظارت کنیم.

پرزحمت اظهارداشت: با نظارت بر واحدهای صنعتی و صنفی تلاش می‌کنیم فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در استان با کمترین چالش و مشکل صورت گیرد و اشتغال پایدار شکل گرفته و بیکاری نیز کاهش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: دولت در بنگاه‌داری و کارخانه‌داری و اداره واحدهای تولیدی موفق نیست و باید هر فعالیتی که بخش خصوصی واقعی می‌تواند انجام دهد را واگذار کند.

وی گفت: آمادگی داریم هر فعالیتی که بخش خصوصی قادر به انجام آن است را واگذار کرده و به امور سیاستگذاری و نظارت در بخش دولت بپردازیم تا کارها نیز روان‌تر شود.

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …