تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد- اسماعیل گرامی آزاد باید گردد- عالیه اقدام دوست آزاد باید گردد!

امروز هشتم اسفندماه بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وضع بد معیشتی و سطح نازل حقوقها و برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمعات سراسری زدند. این تجمعات به فراخوان ۳۱ تشکل مستقل بازنشستگان در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرهای دیگر مقابل ادارات تامین اجتماعی برگزار شد. گزارشات تاکنونی از برگزاری تجمعات در شهرهای تهران، مشهد، شوش و هفت تپه، تبریز، قزوین، اراک، شهرکرد، کرمانشاه، خرم آباد، شیراز، بجنورد و اردبیل خبر میدهد.

در این تجمعات شعارهایی در مورد آزادی زندانیان سیاسی و همچنین آزادی اسماعیل گرامی فریاد زده شد.

شعارهای دیگر تجمعات بازنشستگان عبارت بودند از: ” ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”، “تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم”، “کشتی بازنشسته، دیگه به گل نشسته”، “تا حقمون نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “بازنشسته بپاخیز برای رفع تبعیض”، ” نه مجلس نه دولت نیستند به فکر ملت”، و ” رئیسی دروغگو، حاصل وعده هات کو؟”، ” وعده وعید چه خوب بود ولی همه اش دروغ بود”، “با این حقوق ناچیز، جانها به لب رسیده”، “اتحاد، اتحاد”.

در این تجمعات از سوی تشکلهای فراخوان دهنده قطعنامه ای انتشار یافت که در آن بر خواستهای فوری بازنشستگان از جمله تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، پرداخت عیدی برابر دو ماه حقوق و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان تاکید شده است.

گزارش مشروح این تظاهرات را در اطلاعیه حزب کمونیست کارگری بخوانید.

بازنشستگان در اعتراضاتشان بارها و بارها بر افزایش حقوقهای خود به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی تاکید کرده اند. تاکید کارگران امسال افزایش حقوقها به بالای ۱۶ میلیون است. درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله دیگر تاکیدات بازنشستگان در مبارزاتشان بوده است.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …