اخبار اعتصابات و اعتراضات رانندگان کامیون

اعتصاب متحد و سراسری رانندگان کامیون در روز جمعه ششم مهرماه دامنه اش به ٢٣۶ شهر در ٣١ استان رسید. این اعتصاب قدرتمند به جلو میرود و موجی از همبستگی با رانندگان اعتصابی شکل گرفته است. در این اعتصاب رانندگان با برپایی  تجمع، با روشن کردن چراغ ها و بوق زدن و رژه رفتن در جاده، با مقابله کردن با تریلی هایی که به کمک اسکورت بار میبرند و هو کردن آنها و با نصب بنرهای مختلفی که فراخوان به حمایت بخش های دیگر مردم و اتحاد و همبستگی علیه گرانی هاست، صحنه های قدرتمندی از اعتراض خلق کرده اند که شورانگیز است.

 برخی گزارشات امروز در این باره

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=P66Vg1E02hM

*******

ایرنا:سرهنگ ابراهیم قربانزاده جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفته است: در پی گزارش چند فقره مزاحمت، سنگپرانی و ایجاد خسارت به خودروهای عبوری در جاده کاشمر – نیشابور گروههای عملیات ویژه پلیس وارد عمل شدند.

در مرحله نخست این عملیات هفت تن از عاملان مزاحمت دستگیر و یک دستگاه خودرو پراید متهمان توقیف شد. در مرحله دوم نیز گروههای گشت و کنترل نامحسوس پلیس به یک دستگاه خودرو سواری پژو در جاده سبزوار- نیشابور مشکوک شدند.

پنج سرنشین این خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس قصد فرار داشتند اما با شلیک هوایی متوقف و بازداشت شدند. همچنین دو نفر موتورسوار متهم به همدستی با سرنشینان این خودرو توسط پلیس دستگیر شده اند.وی افزود: تحقیق از این متهمان با دستور صریح مقام قضایی ادامه دارد.

******************

دادستان زرند: ۷ نفر از رانندگان کامیون اعتصاب کننده بازداشت شدند

میزان:مهدی قویدل، دادستان  شهرستان زرند گفته است که ۷ نفر از رانندگان کامیون معترض به اتهام اخلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بازداشت شده اند.وی گفته”شعبه ویژه‌ای به ریاست قاضی احمدی (دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند) برای رسیدگی به تخلفات این دسته از افراد در نظر گرفته شده است، که به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت به این پرونده‌های رسیدگی خواهد شد.”

 

اینرا هم بخوانید

ماجرای۱۱۶میلیارد یورو یارانه پنهان در بودجه امسال؛ اگر آزادسازی شود!

رقمی معادل ۱۱۶ میلیارد یورو به عنوان یارانه پنهان در جداول پیوست بودجه ۱۴۰۳ گنجانده …