اتحادیه اورپا:۱۱ شهریور نشست کمیسیون مشترک برجام

اتحادیه اروپا روز جمعه ۳۱ مرداد ماه اعلام کرد که نشست بعدی کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای ایران، موسوم به برجام، اول سپتامبر برابر با ۱۱ شهریور در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشست به ریاست اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان، بریتانیا، چین، روسیه و ایران برگزار خواهد شد.

در حالی این نشست برگزار خواهد شد که آمریکا روز پنجشنبه به طور رسمی خواستار فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شده است.

اما سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان ضمن مخالفت با این اقدام گفتند که آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام خارج شده و از این رو نمی‌توانند از خواسته واشینگتن حمایت کنند.

این سه کشور تاکید کرده‌اند که همچنان خود را به توافق هسته‌ای با ایران متعهد می‌دانند. مجموع این مواضع اما انتقاد وزیر خارجه ایالات متحده را به دنبال داشت که اروپایی‌ها را متهم کرد که «جانب آیت‌الله‌ها را گرفته‌اند».

بر اساس توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی، برجام، در سال ۱۳۹۴، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده «کمیسیون مشترک» تعیین شده است.

به دنبال اقدام ایران در جلوگیری از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی دو سایت هسته‌ای، در ۳۰ خرداد سال جاری شورای حکام آژانس قطعنامه توبیخیِ پیشنهادی سه کشور اروپایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را تصویب کرد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

حملات گسترده هوایی اسرائیل به مواضع حزب الله

ارتش اسرائیل پنجشنبه شب ۲۹ شهریور اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش این کشور «صدها راکت» …