چه کسی “ماشه” را می کشد؟

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته شد با یازده رای ممتنع و دو رای منفی چین و روسیه به تصویب نرسید و شکست خورد. اما این پرسش که آیا رژیم ایران باید حق و اجازه خرید اسلحه را داشته یا نداشته باشد کماکان موضوع داغ و نقل محافل است.
بعد از وتوی این قطعنامه درهفته گذشته، عصر چهارشنبه وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه مایک پمپئو در روزهای ۲۰ و۲۱ اوت (۳۰ و ۳۱ مرداد) به نیویورک خواهد رفت تا شورای امنیت را از اقدام آمریکا برای فعال کردن “مکانیسم ماشه” و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی مطلع نماید. این در حالی است که بسیاری از ناظران سیاسی و حتی جان بولتون مشاور امنیتی پیشین آمریکا معتقد است که با بیرون رفتن آمریکا از برجام، این کشور خود را عملا در استفاده از این امکان محروم نموده است.
بدون توجه به بازیهای دیپلماتیک آمریکا و کشورهای غربی در این رابطه، باید خاطر نشان کرد که هرگونه کمک تسلیحاتی و فروش آن به جمهوری اسلامی به منزله کمک مستقیم به ادامه جنایتکاری های رژیم در سرکوب مردم ایران و گسترش جنایات تروریستی در منطقه بوده و از جانب مردم ایران غیر قابل بخشش و بشدت محکوم است. نه دولت آمریکا خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی است و نه کشورهای اروپایی حاضرند با تهدید ترامپ به راحتی دست از منافع سیاسی واقتصادی خویش در ایران بشویند. هر دو خواهان یک جمهوری اسلامی رام شده و کمتر تروریست هستند از طرف دیگر جمهوری اسلامی راه دیگری جز ادامه سیاست ضد آمریکایی گری و حمایت از نیروهای تروریست اسلامی در منطقه ندارد و گرنه با معضل هویت و ادامه بقایش روبرو می شود. جمهوری اسلامی نه راه پیش دارد نه راه پس.
این حکومت با انواع ابزار و تکنولوژی سرکوب که عمدتا از همین حامیان اروپایی و روسی و چینی دریافت نموده توانست در برابر خیزش های متعدد وسرنگونی طلبانه مردم ایران تا به امروز جان سالم در ببرد و همچنان به جنایات بی پایانش ادامه دهد. فروش تسلیحات نظامی و ابزار سرکوب توسط این دولت ها به منزله همدستی و شریک شدن در جنایات رژیم ایران خواهد بود. قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک با ایران و بستن تمامی سفارتخانه های ترورو و جاسوسی رژیم یکی از مهم ترین و فوری ترین خواست مردم است. اگر قرار است برای پایان دادن به عمر ننگین این توحش اسلامی ماشه ای کشیده شود این ماشه به دست کسی جز مردم ایران کشیده نخواهد نشد.

انترناسیونال ۸۸۲
۲۰ اوت

اینرا هم بخوانید

از سپاه چه خبر؟

رادیو فردا به یک فایل صوتی حدود ۵۰ دقیقه‌ای دست یافته است که بخش اعظم …