اخباری از اعتراضات پرستاران و معلمان و ادامه بازداشتها در کردستان

– روز دوشنبه ۶ بهمن پرستاران بیمارستان خصوصی مرکزی شیراز در اعتراض به سطح پایین حقوقها و با شعار” اعتراض، عدالت” دست به تجمع زدند.

– صبح روز دوشنبه ۶ بهمن ، شماری از مربیان‌ پیش‌دبستانی اخراج شده‌ در شهرستان باغملک در استان خوزستان، مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. خواست آنها بازگشت به کار و قرارداد دائمی با وزارت آموزش و پرورش است.

– روز ٥ بهمن معلمین حق التدریسی و مربیان نهضت سواد آموزی سیرجان در اعتراض به استخدامهای قراردادی و با خواست تعیین تکلیف امور استخدامی و برگزاری دوره‌های تابستانی در مقابل محوطه آموزش و پرورش سیرجان تجمع اعتراضی برگزار کردند. خواست اصلی آنها استخدام دائمی در آموزش و پرورش است

– روز یکشنبه ۵ بهمن جمعی از آموزشیاران نهضت سواد آموزی ومربیان پیش دبستانی الشتر در لرستان در اعتراض به قراردادهای موقت و عدم استخدام خود در آموزش و پرورش علیرغم داشتن سالها سابقه کاری مقابل اداره آموزش وپرورش این شهر اقدام به تجمع کردند.

– روز ٤ بهمن افشین الهی کارگر پخش مواد غذایی نوشین در شهر سقز توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد. در برابر گسترش اعتراضات کارگری و اعتراضات مردمی، جمهوری اسلامی بازداشت ها و دستگیری ها را گسترش داده است. از جمله موج بازداشت‌ها در کردستان کماکان ادامه دارد و تاکنون بیش از هفتاد نفر از فعالین اجتماعی در این استان بازداشت شده اند. یک کارزار مهم کارگران، معلمان و بخش های مختلف جامعه کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات است. خواست مشخص این کارزار پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، بسته شدن پرونده های امنیتی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی است. باید وسیعا به این کارزار پیوست. بویژه با توجه به دستگیری های وسیع اخیر در کردستان باید در کنار خانواده های بازداشت شدگان ایستاد و با تاکید بر آزادی فوری و بدون قیدو شرط همه بازداشت شدگان، صدای اعتراض خود را به این دستگیریها اعلام داشت. با اعتراضی سراسری و کارزاری قدرتمند باید مقابله این سرکوبگری ها ایستاد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ بهمن ۱۳۹۹، ٢٤ ژانویه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …