اطلاعیه شماره ۱ روز کولبر و سوخت بر

۲۲ مهر روز کولبر و سوخت بر، کیفرخواست خانواده‌هایی است که بخاطر سیاستهای ضد انسانی حکومت اسلامی، جان صدها کولبر و سوخت بر برای تامین لقمەای نان گرفتە شد است.

ما خانواده ژیان علیپور که روز ۲۲ مهر ، فرزند عزیزمان ژیان علی پور توسط فرمانده پایگاه بیتوش در منطقه سردشت ترور شد، این روز را به عنوان روز کولبر و سوخت بر اعلام کردیم و از این رو از کلیه خانواده‌های کولبران و سوخت بران و قربانیان چهار دهه گذشته حکومت اسلامی می خواهیم به حمایت از دادخواهی ما خانواده‌ها برخیزید.

ما خواهان محاکمه فوری سید باقر موسوی و مامورانی هستیم که در این ترور و قتل عمد ژیان دست داشته اند و باید فورا دستگیر، محاکمه شده و قاتلین ژیان مجازات شوند.

همچین کلیه آمرین و عاملین در مناطق مختلف مرزی که به دستور آنان شلیک مستقیم به کولبران و سوخت بران در کردستان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته باید محاکمه شوند. ما پرچم یک جنبش انسانی و صدای خانواده‌ها و طبقه محرومی هستیم که زیر تیغ تهدید و فشار و سرکوب نتوانستەاند حتی دادخواه عزیزانشان باشند و صدایشان را به جایی برسانند.

از کلیه مردم در کردستان، سیستان و بلوچستان و در داخل و خارج کشور می خواهیم در حمایت از کولبران و سوخت بران جنایات حکومت اسلامی را محکوم و خواستار پایان دادن به قتل و کشتار و سرکوب آنان باشند.

از تمامی سازمانهای حقوق بشری، امنستی، دیده بان حقوق بشر در ایران و کردستان میخواهیم این جنایات را محکوم کرده و رژیم اسلامی را مجبور به پاسخگویی در این کشتار سیستماتیک و عامدانه علیه کولبران و سوخت بران نمایند.

خانواده‌های کولبران و سوخت بران، قربانیان حکومت اسلامی!

در این کارزار با ما همراه شوید. اطلاعات و عکس از زندگی عزیزانتان، چه آنهایی که بقتل رسیده‌اند و چه عزیزانی که معلول شده اند را با قید تاریخ و نحوه مرگ و یا معلولیت وارده، برای ما به کانال تلگرام “کولبران و سوختبران” ارسال کنید تا جنایات ضد انسانی این حکومت را در سطح جهانی منعکس کرده و افکار عمومی را بیش از پیش متوجه کشتار کارگران مرزی سازیم و جمهوری اسلامی را زیر فشار گذاشت.

ما سران حکومت جمهوری اسلامی را مسئول و عامل اصلی قتل و کشتار و سرکوب کولبران و سوخت برانی میدانیم که فقر و محرومیت و بیکاری را به مناطق مرزی تحمیل کرده است. ما همچنین خواستار به رسمیت شناختن حقوق و مزایای بیمه بیکاری و درمان و ایجاد شغل مناسب برای کولبران و سوخت بران هستیم و باید به بازماندگانِ ترور و قتل و معلولین،ِ سوخت بر و کولبر غرامت کامل پرداخت شود.

خانواده ژیان علی پور

۱۷ آبان ۱۴۰۰, ۸ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …