تجمع و اعتصاب در روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر در حمایت از فراخوان ۳۴ دانشگاه،‌ جوانان و دانش آموزان

دانشجویان دانشگاههای مختلف و دانش‌آموزان و جمعهائی از جوانان در تهران و چند شهر دیگر مردم را به سه روز تجمع و اعتصاب در سراسر کشور در روزهای دوشنبه ۲۸ آذر تا چهارشنبه ۳۰ آذر فراخوانده‌اند. ما قویا از این فراخوان حمایت میکنیم و همه مردم، کارگران، دانشجویان سراسر کشور، معلمان و دانش آموزان، جوانان، کارمندان و کسبه و بازاریان را به اعتصاب و تجمع در این روزها فرامیخوانیم.

انقلاب حکومت را به استیصال کشانده، شکاف های درونی آنرا عمیق تر کرده و آنرا بشدت تضعیف کرده است. در سطح بین المللی نیزرژیم به منزوی ترین دوران حیاتش رسیده است. علیرغم دستگیری دهها هزار نفره، علیرغم کشتار صدها نفر از مردم معترض و علیرغم اعدام معترضین و صدور احکام اعدام، مردم نه تنها مرعوب نشده بلکه رادیکال تر و سازمانیافته تر از قبل به انقلاب ادامه میدهند. سه روز تجمع و اعتصاب در چنین اوضاعی فراخوان داده شده است. فراخوان قبلی  برای سه روز اعتراض و اعتصاب در روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر با موفقیت بالایی روبرو شد. فراخوان سراسری برای اعتصاب و تظاهرات و راهپیمایی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر میتواند با اتکا به تجربه فراخوان موفق ۱۴ تا ۱۶ آذر و با اتکا به سازمانیافتگی بیشتر دانشجویان و جوانان و دانش آموزان با گستردگی بیشتری پاسخ بگیرد.

از همه مردم، از کارگران مراکز کلیدی و خدماتی، از معلمان و دانش‌آموزان، از دانشجویان و جوانان، از کسبه و بازاریان، از تشکل های مختلف کارگری و بازنشستگان، از نویسندگان و هنرمندان و ورزشکاران و از همه فعالین میخواهیم با تمام قوا از فراخوان ۳۴ تشکل دانشجویان، جوانان و دانش آموزان حمایت کنید.

از ایرانیان مقیم خارج نیز میخواهیم که روز چهارشنبه در حمایت از فراخوان سراسری جوانان و دانشجویان دست به تجمعات سراسری بزنید تا بهمراه  مردم در ایران گام بلند دیگری انقلاب را به پیش ببریم و حکومت تبهکار جمهوری اسلامی را به سقوط محتومش نزدیک تر کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

تاریخ ٢۳ آذرماه ١٤٠١، ١۴ دسامبر ٢٠٢٢

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …