حکم اعدام توماج با موجی از اعتراض مواجه شد!


با اعلام حکم اعدام توماج، موجی از خشم و اعتراض داخل و کشور را فراگرفت. خانواده‌های دادخواه، خانواده‌های آسیب‌دیدگان انقلاب زن زندگی آزادی، هنرمندان،‌ ورزشکاران و فعالین به اشکال مختلف این حکم شنیع جنایتکاران را محکوم کردند. در نقاطی از تهران شعاردهی شبانه طنین انداخت و اسم و عکس توماج بر در و دیوار شهرها و شبکه‌های اجتماعی ظاهر شد. تراکت‌های زیادی پخش شد، بنر او از یک پل هوایی در تهران آویزان گردید، هشتگ توماج در زمان کوتاهی به ترند تبدیل شد، طوماری صدها هزار نفره به راه افتاد و این حکم انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های ایرانی و غیر ایرانی یافت.

در خارج کشور نیز بلافاصله در مقابل کنسولگری‌های رژیم یا در مراکز شهرها تجمعات اعتراضی شکل گرفت و نزدیک به چهل تجمع اعتراضی برای روزهای آینده اعلام شده است.

سازمان عفو بین‌الملل و مقامات بسیاری از دول اروپایی و دولت‌های کانادا و آمریکا حکم اعدام توماج را محکوم کردند و خواهان آزادی او شدند.

این تودهنی بزرگی برای دستگاه قضایی سراپا جنایت و کل حکومت بود و مقامات فاسد قوه قضائی را واداشت که از تخفیف مجازات توماج حرف بزنند.

در دو هفته گذشته حکومت اسلامی هجوم گسترده‌ای را علیه زنان شروع کرد اما با مقاومت جانانه زنان و مردم آزاده مواجه شد. حربه اعدام یک هنرمند محبوب و انقلابی را هم بلند کرد تا به مردم اعلام کند که اگر کوتاه نیایید و تسلیم نشوید با اعدام به سراغتان میاییم اما این حربه نیز با موجی از اعتراض پاسخ گرفت و این تلاش حکومت در نطفه خفه شد.

آنچه در سراسر کشور شاهدیم مقاومت شجاعانه زنان، دهن‌کجی به حکومت، بی‌حجابی سراسری و بلند شدن صدای مردم علیه حکم اعدام توماج و فضای انفجاری در جامعه است. حکومت را در هر دو عرصه به سختی شکست میدهیم. در این تردیدی نیست و این برای قاتلان حاکم بسیار گران تمام خواهد شد.

حکم اعدام توماج و همینطور حکم اعدام رضا رسایی، عباس دریس و مجاهد کورکور و سایر محکومین به اعدام باید لغو گردد و همه آنها باید فورا و بی‌قید وشرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری اعلام میکند که حکومت در موقعیتی بسیار شکننده و فاقد هرگونه انسجامی است و بخش وسیعی از بدنه نیروی سرکوب نیز آمادگی مقابله با مردم را ندارد. این وضعیت مقامات حکومت را به شدت کلافه کرده است. باید به اعتراضات شدت دهیم، خود را هر چه بیشتر سازمان بدهیم و برای ضربه‌های کاری‌تر بر حکومت آماده شویم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۵ آوریل ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

اعلام یک هفته کارزار علیه اعدامها در ایران از ١١تا ١٨مه ٢٠٢٤

https://twitter.com/ICAE14/status/1787792259678667159/photo/1