آبان ادامه دارد! کاظم نیکخواه

سالروز آبان ۹۸، و آبان ۱۴۰۱ فرارسیده و حکومت قاتلان اسلامی همچنان در حال دروکردن عزیزان مردم، جشن بقایش را در پیشگاه خدا و امام خون‌آشامش شکرگزاری می‌کند. شمار قربانیانمان در آبان این دو سال دقیقاً روشن نیست. حداقل ۱۵۰۰ نفر در آبان ۹۸ و ده‌هانفر در آبان ۱۴۰۱ با شلیک مستقیم به قتل رسیدند و هزاران نفر دستگیر و زندانی شدند. حاکمین اسلامی می‌دانند که بااین‌همه جنایت بیش‌ازپیش زیر پایشان خالی است. می‌بینند که آبان زنده است. خروش آبان را در همین سالگردش به‌روشنیمی‌بینند که چگونه در گوشه‌گوشه کشور مردم یاد جان‌باختگان را با تجمع و شعار و سرود و خشم و فریاد گرامی می‌دارند و عزم خود را برای روشن نگه‌داشتن مشعل انقلاب و سرنگونی جانیان حاکم محکم‌ترمی‌کنند. آری آبان بسیار زنده و قدرتمند است. آبان در خشم و فریاد گسترده دادخواهان، در مشت گره‌کرده دختران و پسران، در اعتصابات کارگران نفت و فولاد و دیگر کارگران، در طغیان جسورانه و هر روزه زنان، در مارش روزانه و سراسری بازنشستگان و در سرتاسر این کشور،هر روز دارد اعلام می‌کند که «ایستاده‌ایمتا پایان». تا پایان‌دادن به نکبت اسلامی حاکم بر جامعه و زندگی‌مان،یک‌لحظهکوتاه نخواهیم آمد. 

آبان یعنی ما مردم قاتلین عزیزانمان را راحت نخواهیم گذاشت. آبان یعنییکه‌تازی دیوهای خون‌آشام و متحجر بر جامعه و زندگی‌مان را دیگر تحمل نخواهیم کرد. آبان یعنی چپاولگران حریص سفره‌هایمان را با انقلابمان بیرون خواهیم راند. آبان یعنی مرگ بر دیکتاتور یعنی نابود باد حکومت اسلامی! آبان یعنی دوران یکه‌تازی نیروهایکپک‌زده اسلامی به سر رسیده است و این جامعه سر سازشی با این لجن تاریخ بشری ندارد و با ازخودگذشتگی از زندگی انسانی دفاع می‌کند.

انقلاب زن زندگی آزادی که به دنبال آبان خونین ۹۸ شکل گرفت یک‌بار دیگر با قدرت ثابت کرد و با صدای رسا اعلام کرد که قتل و جنایت و دستگیری‌ها حتی در ابعاد هزاران نفره، قادر به‌عقب‌راندن و مرعوب‌کردن ما مردم نیست. قادر به نجات این حکومت منفور نیست. نشان داد که جای این نیروی خبیث بدون هیچ تردیدی در زباله‌دان تاریخ است. قضات و سران و دست‌اندرکارانش باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.

دادخواهان، خانواده‌ها و بازماندگان عزیزانی که به دست حکومت به قتل رسیده‌اند، در بیانیه خود روح این جامعه خشمگین و به‌پاخاسته را چنین بازتاب می‌دهند«کشتند تا بمانند وشیره جان همه را بنوشند.اما هر روز شاهد صف‌کشیدن مردم از کارگر نفت و فولاد تامعلم، پرستار و بازنشستگاندر خیابانبرای احقاق حقوق بربادرفته‌شان هستیم.عزیزان ما هم برای حق زندگی اعتراض کردند و جانشان فدای آزادی شد.این چنین است که امروز ما دادخواهان جزئی از این صف بزرگ اعتراض علیه ظلم و ستم و بربریت حاکم هستیم.کنار کارگر نفتی هستیم که علیهچپاولگری‌های حاکم به‌پاخاسته وحق و حقوقش را طلب می‌کند. کنار بازنشستگانی هستیم که با فریاد شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد کل جامعه را بهاتحاد علیه فقر و فساد فرامی‌خواند،کنار پرستارانی هستیم که امروز حقش را رساتر از هر وقت فریادمی‌زند. کنار دانشجویان و مردمی هستیم که به استقبال سالگرد آبان می‌روند و سر بازایستادن ندارند.

ما دادخواهان نیز در دل طوفان عظیمی که به راه افتاده، با برافراشته‌تر کردن پرچم دادخواهی، رهایی را فریادمی‌زنیم.کشتند تا چند صباحی دیگر به بساط چپاول و غارتشان تداوم بخشند. اما هر روزه بیشتر به انزوا کشیده شده و زیر پایشانخالی است.»

در سالروز آبان همراه با دادخواهان به مبارزه و اعتراضات و انقلاب خویش ادامه می‌دهیم. ما مردم می‌دانیم که چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم. می‌دانیم و تردیدی نداریم که اولین و مهم‌ترین گام در مقابله با فقر، با ناامنی، با آلودگی هوا، با گرانی و همه مشکلات، سرنگونی حکومتی است که عامل و بانی اصلی تمام مصائب اجتماعی در این جامعه است. جای این نیروی منفور تنها و تنها در زباله‌دان است و باید به جایی که سزاوارش است روانه شود. روزی که جشن سرنگونی حکومت متحجر و چپاولگر و جنایت‌کار اسلامی را برگزار می‌کنیم، بی شک نام و تصاویر عزیزان جان‌باخته آبان و تمام جان‌باختگانمان در انقلاب زن زندگی آزادی و دیگر جان‌باختگانهمه‌جاگل‌باران خواهد شد و قاتلین و جانیان را در دادگاه‌های مردمی به محاکمه خواهیم کشید.آن روز دور نیست.

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …