آتنا دائمی، محبوب توده های مردم، آزاد شد

ظهر روز دوشنبه ۴ بهمن آتنا دائمی از زندان لاکان رشت آزاد شد. حزب کمونیست کارگری به همه مردمی که آتنا در قلبشان جا گرفته است و بویژه به مادر و پدر و خواهران گرامی اش که امروز با افتخار آتنای سربلند را در آغوش گرم خود گرفتند، صمیمانه تبریک میگوید.

آتنا دائمی، این چهره آزاده و آزادیخواه، فعال حقوق کودک، فعال علیه اعدام،‌ مدافع حق تحصیل شهروندان منتسب به بهائیت و مدافع حقوق زنان یکبار در مهر سال ۱۳۹۳ به مدت ۱۶ ماه زندانی شد و سپس در مهر ۹۵ بازداشت شد و تا امروز در زندان بود. اتهامات آتنا تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه ای بود. در تیرماه سال گذشته نیز در پرونده‌ای دیگری با شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و به اتهام اخلال در نظم زندان به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. سپس برای تحت فشار قرار دادن او و خانواده اش، او را از ۲۶ اسفند سال قبل از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید کردند و او را با دستبند و پابند به آنجا منتقل کردند. چند روز قبل پدرش با انتشار یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت: ۱۰ ماه از تبعید آتنای عزیزم به زندان لاکان رشت گذشت و ما همچنان برای دیدن آتنا گاهی هر هفته یا دو هفته یک بار هشتصد کیلومتر مسیر رفت و برگشت را باید طی کنیم تا آتنا را ببینیم. زندانبانان حتی برای مدتی امکان تماس تلفنی آتنا با خانواده اش را قطع کردند و خانواده اش نیز تحت فشارهای نیروهای امنیتی رژیم قرار گرفتند و از جمله خواهرانش انیسه و هانیه به تحمل سه ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

آتنا اما با جسارت و سربلندی در مقابل زندانبانان ایستاد و بدون یک روز مرخصی هفت سال زندان را پشت سر گذاشت و با افتخار و در حالیکه در قلب میلیون ها نفر جا گرفته است، امروز به آغوش خانواده اش بازگشت.

روزی که با شروع انقلاب عظیم و آزادیبخش مردم، در زندان ها شکسته شود و همه زندانیان سیاسی به آغوش خانواده هایشان بازگردند، دور نیست. حزب کمونیست کارگری همه مردم را به گسترش مبارزه برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲

آتنا.jpg

اینرا هم بخوانید

درخواست کمک اردن از کشورهای عربی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و اسلحه مرتبط با جمهوری اسلامی

اردن از کشورهای عربی همسایه خود خواست با افزایش نگران‌کنندهٔ قاچاق مواد مخدر و اسلحه …