آخوندهای خوب و مامانی!

دو هفته از عروج طالبان در افغانستان نگذشته، رسانه های غربی اول دم گرفتند که طالبان عوض شده، الان آنها را به دو جناح خوب و بد تقسیم کرده اند تا اسلحه فرستادن و پول فرستادن و برقراری روابط خودشان را اینگونه توجیه کنند. اما اصل مسئله این است که این شیخ پشم الدین های از گور برخاسته را حق مردمان خاورمیانه میدانند. اول حقمان همینهاست. بعدن به خودمان اختیار میدهند، درون سطل آشغال دنبال تاریخ مصرف نگذشته هایشان بگردیم. اگر دقت کنید در تمام این جوامع، قهقرا هم دقیقن از همین نقطه آغاز میشود. یعنی همانجایی که جامعه آن فرض را می پذیرد و لذا ترازش و سقف ارزش گذاری اش سطل آشغال میشود. بدها را همه میشناسند. عامل وقت خریدن و فرصت خریدن برای کل این جنبش سیاه، همان خوبها هستند.


طالقانی یکی از آن خوبهاست. یکی که به واقع موسس یک سازمان مذهبی با کانسپت اسلامی است. کانسپت خمینی هم همان بود. تشکیل یک حکومت اسلامی ضد غربی و ضد زن! برای همین مجاهدین به او پدر طالقانی میگفتند. خمینی هم به او ابوذر زمان گفت! همینها طالقانی را مشهور کردند به اینکه مخالف خمینی بود. همین جنبش، بیست سال بعدش با خاتمی همین کار را کرد، سر مردم را به همین سبک شیره مالید. سبک یکی است. روش یکی است. فقط مترسک ها متفاوتند.


الان چهل و دو سال است به تاریخ انداختند که بعله ایشان جزو آخوندهای خوب بود. با حجاب مخالف بود. در حالیکه ابدن مخالف واقعی نبود. مخالف واقعی آن زنانی بودند که شجاعانه ایستادند و حجاب را عقبگرد جامعه ایران نامیدند. طالقانی گفت: « همان طور که بارها گفتیم، همه حقوق حقه زنان در اسلام و در محیط جمهوری اسلامی محفوظ خواهد ماند و از آن ها خواهش می‌کنیم که با لباس ساده با وقار، روسری هم روی سرشان بیندازد به جایی بر نمی‌خورد. اگر آن هایی هم که می خواهند موی شان خراب نشود، اگر روی مویشان روسری بیندازند، بهتر است و بیشتر محفوظ می‌ماند… خطری که حس می‌کنیم این است که زن‌ها دوباره به ابتذال برگردند. حجاب حکم ضروری دین است. منظور امام و علما این نیست که زن خانه نشین باشد. حتی برای زن‌های مسلمان هم نیست. چه اجباری؟ خمینی نصیحتی کردند مانند پدری که به فرزندش نصیحت می‌کند راهنمایی اش می‌کند که شما این جور باشید به این سبک باشی بهتر می‌توانی روح اسلام و سنت ایرانی‌ات را متجلی است…»


این حرفها را لابد ملا برادر طالبان هم که سی ان ان میگوید جناح رفرمیستشان هست میزند. به این حرفها گفتند مخالفت با حجاب اجباری اما مخالفین واقعی حجاب اجباری که زنان بودند را زیر گرفتند. همان زمانی که این پدر طالقانی به زنها میگفت حجاب سرتان کنید، زنان ایران پلاکارد دستشان بوده که استبداد استبداد است. یعنی اخوند خوب خفه شو! پلاکارد دستشان بوده که حکومتی میخواهند که به برابری زن و مرد متکی باشد. به نظر من، تمام بدبختی جامعه ما این است که محیطی را روشنفکری اسم گذاشتند که ملی/مذهبی عقب مانده، ترشیده، ضد مدرنیته و محجبه مدام دنبال کون آخوند بوده اند. اگر مخالفین ضد نظام به طالقانی گفته بودند حرف مفت نزن، پفیوز تو خودت شریک این حکومت ضد زن هستی، بیست سال بعد نباید دست خاتمی را رو میکردیم! اگر به او گفته بودند غلط زیادی نکن! روسری سر نکردن از چشم شما شپشوها ابتذال است، از نظر ما ابتذال شمایید، بیست سال بعد نباید زحمت میکشیدیم دست معصومه ابتکار و ملیجک هایی که اسم خودشان را فمینیست اسلامی گذاشتند رو کنیم!
حد نقد و عمق رادیکالیسم جایی بیرون میزند که دست آخوند خوب، حجاب خوب، اسلام خوب رو بشود، چون تکلیف بدها را بقیه مردم روشن کرده اند!

اینرا هم بخوانید

فال حافظ و رشد بلاهت و خرافات به جای خرد!

در همین چند روز اخیر در صفحات افراد زیادی مشاهده کردیم که نه به شوخی، …