آقای طبرزدی نقدی دارید بفرمائید ولی خودتان را به نفهمی نزنید!

پاسخ ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ایران به “کمیته امداد ملی” ظاهر به مذاق این دوستان خوش نیامد ه است. آنها از ما خواسته بودند که با این کمیته در مبارزه با کرونا همکاری کنیم. همکاری کردن خوب است ولی طبعا شرط و شروطی هم دارد. این دوستان در بیانیه خود نوشته بودند که “نظام پزشکی ایران” سازمانی “مردم نهاد” است و خواسته بودند که این سازمان را در امر کمک رسانی به مردم ایران دخیل دهند. ما گفتیم خیر. نمی شود از یک طرف ادعای مخالفت با جمهوری اسلامی داشت ولی یک نهاد صد در صد حکومتی یعنی “سازمان نظام پزشکی” راارگانی “مردم نهاد” معرفی کرد و آنرا بعنوان یاری دهنده مردم ایران قلمداد نمود. ستاد در یک جوابیه ای به شما اعلام کرد که خط قرمز ما جمهوری اسلامی است. ما جمهوری اسلامی را عامل همه بدبختی ها مردم و شیوع کرونا در ایران می دانیم و بهیچوجه حاضر نیستیم با کسانی که بر نقش ارگانهایی حکومتی در مبارزه با کرونا تاکید دارند هیچگونه همکاری داشته باشیم. آقای طبرزدی این گوی و این میدان. ما جلوی شما مانعی ایجاد نکردیم. خودتان در گفتگویی در شبکه های اینترنتی هم اعلام کردید که جواب سازمان نظام پزشکی به شما منفی بود. بنابراین اذعان کنید که ما حق داشتیم. به جای اینکه طلبکار باشید از مردم معذرت خواهی کنید که علیرغم ادعاهای خودتان دست یاری به سوی یک ارگان حکومتی دراز کردید. باور کنید ستاد و یا خانم مینا احدی بی تقصر هستند. شما در بیانیه “کمیته امداد” روی چیزی سرمایه گذاری کردید که گندیده و سوخته است و حالا هم که تحویلتان نگرفتند به ما گیر می دهید. عجیب است ولی مردم وقایع را می بینند و حق را به ما می دهند.
جالب است حالا که معلوم شده است که ما حق داشته ایم شما ناحق به خانم مینا احدی گیر می دهید که تعلق سازمانی اش چنین و چنان است. بگذارید این را خدمت شما و همه مردم عزیز ایران بگویم که یک نقطه قوت ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ایران این است که فعالین سیاسی و اجتماعی با هر گرایش و سیاسی در این ستاد گرد آمده اند که در مقابله با رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی به یک امر انسانی یعنی کمک کردن به مردم ایران بپردازند. این را به حساب نقطه ضعف ما نگذارید. نقطه قوت ماست. فعالین اجتماعی مخالف جمهوری اسلامی اینقدر مسئول هستند که در شرایط بحرانی نظیر امروز برای کمک رسانی به مردم ایران دست در دست یکدیگر بگذارند. این دستاوردی ارزشمند است. بنابراین درخواست ما این است که به روشهای حکومتی برای زدن یک حرکت ارزشمند متوسل نشوید. این را به حکومتیان واگذار کنید. این حتی شایسته شما نیست.
در ثانی اقای طبرزدی تمام عالم و آدم می داند که تعلق حزبی و سازمانی خانم مینا احدی چیست. ایشان هیچوقت این را کتمان نکرده است. یعنی واقعا فقط شما نمی دانستید ؟ عزیز من شما بخوبی می دانستید و می دانید. عجیب است وقتی که یکی به نمایندگی از کمیته شما برای مینا احدی نامه نوشت و طلب همکاری کرد بحثهای مربوط به تعلق سازمانی و حزبی مینا احدی مطرح نبود. چه شد که به ناگهان این بحث را مطرح کردید؟!!! گناه مینا احدی چیزی جز این نیست که مخالف سرسخت جمهوری اسلامی است و سالهاست در سپهر سیاسی ایران بعنوان انسانی مبارز و انقلابی علیه حکومت اعدام و سنگسار جمهوری اسلامی مبارزه کرده است. شما اگر مینا احدی را نمی شناسید هزار و یک سازمان حقوق بشری در جهان و محکومین به اعدام و سنگسار و همه کسانی که مینا احدی جان آنها را از مرگ قطعی نجات داد به خوبی وی را می شناسند. مینا احدی را جمهوری اسلامی بخوبی می شناسد که به دلیل فعالیتهایش علیه حکومت او رابارها تهدید به مرگ کرده است. مهم نیست که شما در مورد مینا احدی چه فکر می کنید. مهم این است که در مقابل مردم ایران صادق باشید و به دلیل دادن آدرس غلط به مردم و حواله دادن آنها به سازمان حکومتی نظام پزشکی از آنها معذرت خواهی بکنید.

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …