تلفات و خسارات زلزله .۴۳۲کشته، ۹۳۸۸ مجروح، 70 هزار بی خانمان

تلفات و خسارات زلزله .۴۳۲کشته، ۹۳۸۸ مجروح، 70 هزار بی خانمان.تخریب صددرصدی ۱۵هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی

اخبار پنجشنبه ازوضعیت مناطق زلزله زده

*مهرداد کرمی  پرستار ۲۳ساله بیمارستا:در همین بیمارستان حداقل ۴۰۹ جسد معاینه کردم

*بخشدار ازگله از کمبود حدود 700 تا 800 تخته چادر در این منطقه خبر داد.

*ایرنا:410 پس لرزه در سر پل ذهاب رخ داده است

*مهر:نماینده اعزامی مجلس به مناطق زلزله زده : تخریب ۱۵۰۰ واحد تولیدی در زلزله

*فرماندار قصرشیرین گفت: با وجود گذشته چند روز از زلزله در استان کرمانشاه آب شهرستان قصرشیرین همچنان قطع است.

*ایلنا:علی بیت الهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفته است:از 3 هزار واحد مسکن مهر اسلام آباد غرب حتی یک واحد هم سالم نمانده است/ عدم اتصال دیوارهای حائل به تیر و ستون عامل ریزش بود.

*ایرنا:زلزله 200 هزار دام را در کرمانشاه تلف کرد

*فارس: روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه به شدت به کمک‌های اولیه، مواد غذایی و نان نیاز دارند.براساس گفته افراد محلی زلزله‌زده، در چند روستای بین شهر ازگله و سرپل، بوی شدید تعفن اجساد مانع تسهیل رفت و آمد به اطراف خانه‌ها شده است.تعداد بالای تلفات در روستاها در حال بالا بردن آمار کشته‌ها به صورت تصاعدی است.براساس گزارشات مردمی، نیاز مردم ثلاث‌باباجانی به پتو و وسایل گرمازا زیاد است، هوا سرد و مواد خوراکی هم ندارند.روستاهای سرپل‌ذهاب و قلخانی هم در مضیقه شدید هستند.مردم منطقه گلین و انجاورو در گیلان‌غرب خانه‌هایشان تخریب شده و به کوه‌های کنار خانه ‌ها پناه برده‌اند و هنوز کسی به آن‌جا کمکی نرسانده است.کمک‌های اولیه، مواد غذایی و نان به شدت در آن محل نیاز است.

*استاندار کرمانشاه زلزله اخیر به یک‌هزار و 920  روستا و هفت شهر آسیب وارد کرده است. این حجم گسترده از آسیب روند امدادرسانی را بسیار دشوار کرده است.

*ایسنا:اوضاع در حوالی سرپل ذهاب فاجعه آمیز است.آب مردم زلزله زده گل آلود است.خانه‌های سرپل ذهاب در خاموشی به سر می برند.مردم با آتش خود را گرم می کنند.روستاها مغفول مانده‌اند.روستاهای اطراف سرپل ذهاب کاملا خاموش، بی‌آب و بی‌گاز هستند

* ساعت هفت و نیم شب امشب بوقت ایران زلزله 4.4 ریشتری حوالی قصرشیرین را لرزانده است.

* مردم  منطقه ازگله از امدادرسانی دولتی راضی نیستند اما از کمکهای مردمی شهرها و استانهای اطراف تشکر می‌کنند.

نیازهای اصلی و فعلی زلزله‌زدگان این منطقه می‌توان گفت به ترتیب اولویت ابتدا کمبود شدید چادر و پتو است و پس از آن هم نقاطی مانند روستاها با توجه به تخریب کلی به مواد غذایی و مواد بهداشتی و وسایل گرمایشی نیاز دارند.

*مشاور عالی استاندار کرمانشاه: بخشی از زلزله‌زدگان هنوز در سرما هستند و باید تا فردا شب هر خانواده یک چادر دریافت کند

*کمبود آب، وسایل گرمایشی، بهداشتی و چادر در مناطق زلزله زده

*مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه:۴۴ مدرسه با ۳۰۰ کلاس در اثر زلزله استان کرمانشاه تخریب شد.

*معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: زلزله یکشنبه شب استان کرمانشاه تاکنون ۴۷۴ فوتی و ۹۳۸۸ مصدوم به دنبال داشته است.

* استاندار کرمانشاه: حدود چهل هزار واحد مسکونی ‘در برآورد اولیه تخریب شده‌اند’

*ایلنا:۱۳هزار خانوار در ثلاث باباجانی آواره شده‌اند/تنها ۱۶۰۰ تخته چادر دریافت کرده‌ایم/ نیاز ضروری به وسایل گرمایشی

اکبری فرماندار ثلاث باباجانی با انتقاد از وضعیت امدادرسانی به مردم این منطقه گفت: با وجود ۱۳ هزار خانواری که بر اثر زلزله خانه و کاشانه خود را از دست داده اند و آواره شده اند، تاکنون تنها ۱۶۰۰ تخته چادر برای اسکان آنها دریافت کرده‌ایم.با وجود گذشت ۳ روز هنوز امدادرسانی مناسبی را دریافت نکرده اند.

 ۱۳ هزار خانوار بر اثر زلزله در این شهرستان آواره شده اند و با وجود تمامی کمبودها تاکنون تنها ۱۶۰۰ تخته چادر از طرق گروه های امدادی به دست ما رسیده است. مردم حادثه دیده شهرستان باباجانی بدلیل سرمای هوا به چادر، پتو و وسایل گرمایشی نیاز مبرم دارند.وی افزود: آب، برق و گاز این شهرستان در همان ساعت های اولیه وصل شده است.

*فارس:سخنگوی سازمان مدیریت بحران  حکومت گفته است:عملیات جستجو تقریبا تمام شده است؛ اما با تاکید وزیر کشور و مابقی مسئولان، جستجو تحت عنوان لکه گیری در حال انجام است. در شهرها و روستاها و همه مناطق زلزله‌زده دستور بازدید مجدد داده شده و همه این مناطق لکه‌گیری می‌شوند.

* مهر:مستندی از کوچه های سرپل ذهاب/ لشکر آواره ها در هراس از پس لرزه ها

 خبرنگار مهر شب گذشته به کوچه هایی از سرپل ذهاب سر زد که به اذعان ساکنان آواره آن کسی تا به حال آنجا نرفته است. شب گذشته برخی ساکنان آواره کوچه های سرپل ذهاب اذعان داشتند که کسی تا به حال آنجا نرفته است.مردم با اینکه می گفتند سریع باید رد شویم تا پس لرزه ها کار دستمان ندهد اما در عین حال اصرار داشتند که حتما این تصاویر منتشر شود.آنها می گویند بوی تعفنی که می آید مربوط به اجسادی است که هنوز زیر آوارند.

خبرهای روز چهارشنبه

*زلزله ۴.۱ ریشتری حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند

*رئیس دفتر روحانی گفت: رئیس جمهور موافقت کرد که وزیر کشور به جای هیئت دولت، ستاد بحران را تشکیل دهد اما گستردگی حادثه باعث شده که امکان خدمت رسانی به حدود دو هزار روستا دشوار باشد.

*ریس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تعداد ۷۰ مدرسه در مناطق زلزله زده تخریب شده است.

*تخریب صددرصدی ۱۵هزارو ۵۰۰ واحد روستایی و شهری در کرمانشاه

*زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب امشب را هم بدون چادر می‌گذارنند/سنجابی فرماندار سرپل ذهاب اعلام کرد هنوز چادر به تعدادی از مردم این شهرستان نرسیده و امشب را مجبورند بدون چادر تا صبح بگذارنند.

* ایرج شهبازی مدیر آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه گفت: تامین آب  وبرق حدود ۸۰۰ روستای استان کرمانشاه تحت تاثیر قرار گرفته و دچار مشکل شده است.

*مقام استانداری کرمانشاه:۱۱ هزار واحد مسکونی و روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است. روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است.

* حضور ۵ دقیقه‌ای روحانی در جمع زلزله‌زدگان سرپل ذهاب. اعتراض .هجوم مردم به خودروی حامل وزرا گزارش اینجا http://rowzane.com/news/article=106195

* سایت فردا:عده‌ای از زلزله زدگان کرمانشاه با شعار‌های تند و لگد به ماشین رئیس جمهور، خشم خودشان را ابراز کردند. تا جایی که حسن روحانی نتوانست حتی از ماشین خود پیاده شود!حضور روحانی با تعداد زیادی پلیس ضد شورش!گلایه‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه از مسئولان ادامه دارد؛ کاش نان خشک می‌آوردند، اما به همه غذا می‌رسید/ مدیریت بحران در کرمانشاه کجاست؟حضور حسن روحانی با تعداد زیادی پلیس ضد شورش!

*ساعتی پیش حسن روحانی با تعداد زیادی پلیس ضدشورش برای مشاهده وضعیت مردم کرمانشاه به این شهر سفر کرد. زلزله‌زدگان کرمانشاه که از مسئولان به دلیل نبود امکانات کافی ناراحت بودند، با دیدن این صحنه بیشتر دلشان از آنها گرفت؛ زیرا که آن‌ها دو شب را در سرما سپری کردند و از مسئولان مربوطه اقدامی جدی و مناسب برای حل مشکلاتشان ندیدند و حالا هم رئیس جمهور با تعداد زیادی پلیس ضد شورش آمده است؛ بنابراین عده‌ای از زلزله زدگان کرمانشاه که دیگر صبرشان لبریز شده بود با شعار‌های تند و لگد به ماشین رئیس جمهور، خشم خودشان را ابراز کردند. تا جایی که حسن روحانی نتوانست حتی از ماشین خود پیاده شود!

*خبرگزاری تسنیم وابسته به وزارت اطلات رژیم گزارشی از وضعیت بد امداد رسانی داده است. این سایت نوشته:گلایه‌های تند مردم ازگله از ضعف خدمت‌رسانی در کانون زلزله کمک‌های مردمی رسید، یک چادر دولتی هم نرسید/بچه‌ام را برای نجات از سرما داخل گونی گذاشتم لینک گزارش

http://rowzane.com/news/article=106163

* تسنیم،فرمانده سپاه قصرشیرین:نیاز شدید مناطق زلزله زده قصرشیرین به آب، اقلام خوراکی و چادر؛ مسئولان ‌به طور جدی پای کار بیایند.

* رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حکومت مدعی شد ۹۸ درصد آوارهای ساختمانی در شهرهای زلزله زده برداشته و بعید است فردی زیر آوار در شهرهای زلزله زده باقی مانده باشد. زمینه چینی برای اتمام عملیات

* شهردار منطقه تخزیب شده ازگله گفته است کمبود مواد غذایی و دارو در مناطق زلزله زده به شدت احساس می‌شود،خواهش می کنم از سراسر ایران و یا شهرهای اطراف دارو به این شهر برسانید زیرا که نیاز شدید به دارو داریم. خرما، شیر، نان، آب، دارو، خشکبار، پتو و لوازم بهداشتی از نیازهای ضروری مردم منطقه است.

* زلزله زدگان ازگله شب را در خیابان می‌گذرانند/۸۰ درصد شهر تخریب شده است. مردم ابتدایی ترین امکانات را تدارند

* بعد از ظهر روز گذشته مردم در اعتراض به عدم کمک رسانی و تاخیر نیروهای به اصطلاخ کمک رسانی ، دست به اعتراضاتی زدند. این اعتراض موقه عضور جعفری فرمانده سپاه و وزیر کشور رژیم بوده است.مردم خواها امداد رسانی فوری  می باشند

*از ظهر امروز حکومت در تلاش است عملیات جستجو برای نجات زیر آوار ماندگان را پایان بدهد. در همن حال مردم در محلات شهر  سرپل ذهاب با ابتدایی ترین امکانات بدنبال ردیابی و نجات زیرآوار ماندگان می باشند. نیروهای نظامی حکومت جلوی ورود و خروج مردم را به بهانه” خطر ریزش آوار” میگرند.

*سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: در شهر سرپل‌ذهاب به دلیل ریزش ساختمان‌ها و تکان شدیدی که به کنتورها، رگلاتورها و شبکه داخلی وارد شده، گاز قطع است.

*تخریب منازل روستاهای چوار ایلام بر اثر رانش زمین. این اتفاق در پی پس لرزه های پیاپی زلزله ۷.۳ دهم ریشتری غرب کشور اتفاق افتاده است.

*مدارس سرپل ذهاب صد در صد تخریب شده و قابل استفاده نیست.

*روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه: ️دست‌کم ۱۰۰ جانباخته زلزله، بدون مجوز دفن شده اند

شهردار ازگله: مردم دو روز است در این هوای سرد در بیرون از منازل هستند. ما نیاز به چادر، پتو و مواد غذایی داریم.

*مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کرمانشاه اعلام کرد:آب و غذا همچنان نیاز جدی زلزله زدگان است

*مهر:چند کامیون حمل چادر و پتو که به سمت سرپل‌ذهاب در حرکت بودند پس از مواجهه با جمعیت چند روستا که درخواست کمک داشتند متوقف شده و محتویات یک کامیون را در  محل مورد نظر پیاده می‌کنند.

———————-

اوضاع در مناطق زلزله زده بحرانی است. کمک ها دیر بدست مردم می رسد. حکومت منطقه را امنیتی کرده است. دو شب است مردم در  منطقه زلزله زده سرپناهی ندارند. کمبودچادر، وسایل گرمایشی و امکانات پزشکی و مواد خوراکی وجود دارد. حکومت وباندهایش مدام وعده می دهند که “کمک ها در راهند”.  کمک های مردمی شکل گرفته است مردم از استاتهان همجوار در تلاشند کمک هایشان را بدست زلزله زده گان برسانند، که با موانع متعددی از طرف باندهای نیروهای امنیتی حکومت مواجه هستند.

خبرهای جدید از وضعیت مناطق زلزله زد

ایرج شهبازی مدیر آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه گفت: تامین آب وبرق حدود ۸۰۰ روستای استان کرمانشاه تحت تاثیر قرار گرفته و دچار مشکل شده است.

*مقام استانداری کرمانشاه:۱۱ هزار واحد مسکونی و روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است. روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است.

* سایت فردا:عده‌ای از زلزله زدگان کرمانشاه با شعار‌های تند و لگد به ماشین رئیس جمهور، خشم خودشان را ابراز کردند. تا جایی که حسن روحانی نتوانست حتی از ماشین خود پیاده شود!حضور روحانی با تعداد زیادی پلیس ضد شورش!گلایه‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه از مسئولان ادامه دارد؛ کاش نان خشک می‌آوردند، اما به همه غذا می‌رسید/ مدیریت بحران در کرمانشاه کجاست؟حضور حسن روحانی با تعداد زیادی پلیس ضد شورش!

*ساعتی پیش حسن روحانی با تعداد زیادی پلیس ضدشورش برای مشاهده وضعیت مردم کرمانشاه به این شهر سفر کرد. زلزله‌زدگان کرمانشاه که از مسئولان به دلیل نبود امکانات کافی ناراحت بودند، با دیدن این صحنه بیشتر دلشان از آنها گرفت؛ زیرا که آن‌ها دو شب را در سرما سپری کردند و از مسئولان مربوطه اقدامی جدی و مناسب برای حل مشکلاتشان ندیدند و حالا هم رئیس جمهور با تعداد زیادی پلیس ضد شورش آمده است؛ بنابراین عده‌ای از زلزله زدگان کرمانشاه که دیگر صبرشان لبریز شده بود با شعار‌های تند و لگد به ماشین رئیس جمهور، خشم خودشان را ابراز کردند. تا جایی که حسن روحانی نتوانست حتی از ماشین خود پیاده شود!

*خبرگزاری تسنیم وابسته به وزارت اطلات رژیم گزارشی از وضعیت بد امداد رسانی داده است. این سایت نوشته:گلایه‌های تند مردم ازگله از ضعف خدمت‌رسانی در کانون زلزله کمک‌های مردمی رسید، یک چادر دولتی هم نرسید/بچه‌ام را برای نجات از سرما داخل گونی گذاشتم لینک گزارش

تسنیم: گلایه های مردم مناطق زلزله:کمک‌های مردمی رسید، یک چادر دولتی هم نرسید

* تسنیم،فرمانده سپاه قصرشیرین:نیاز شدید مناطق زلزله زده قصرشیرین به آب، اقلام خوراکی و چادر؛ مسئولان ‌به طور جدی پای کار بیایند.

* رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حکومت مدعی شد ۹۸ درصد آوارهای ساختمانی در شهرهای زلزله زده برداشته و بعید است فردی زیر آوار در شهرهای زلزله زده باقی مانده باشد. زمینه چینی برای اتمام عملیات

* شهردار منطقه تخزیب شده ازگله گفته است کمبود مواد غذایی و دارو در مناطق زلزله زده به شدت احساس می‌شود،خواهش می کنم از سراسر ایران و یا شهرهای اطراف دارو به این شهر برسانید زیرا که نیاز شدید به دارو داریم. خرما، شیر، نان، آب، دارو، خشکبار، پتو و لوازم بهداشتی از نیازهای ضروری مردم منطقه است.

* زلزله زدگان ازگله شب را در خیابان می‌گذرانند/۸۰ درصد شهر تخریب شده است. مردم ابتدایی ترین امکانات را تدارند

* بعد از ظهر روز گذشته مردم در اعتراض به عدم کمک رسانی و تاخیر نیروهای به اصطلاخ کمک رسانی ، دست به اعتراضاتی زدند. این اعتراض موقه عضور جعفری فرمانده سپاه و وزیر کشور رژیم بوده است.مردم خواها امداد رسانی فوری  می باشند

*از ظهر امروز حکومت در تلاش است عملیات جستجو برای نجات زیر آوار ماندگان را پایان بدهد. در همن حال مردم در محلات شهر  سرپل ذهاب با ابتدایی ترین امکانات بدنبال ردیابی و نجات زیرآوار ماندگان می باشند. نیروهای نظامی حکومت جلوی ورود و خروج مردم را به بهانه” خطر ریزش آوار” میگرند.

*سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: در شهر سرپل‌ذهاب به دلیل ریزش ساختمان‌ها و تکان شدیدی که به کنتورها، رگلاتورها و شبکه داخلی وارد شده، گاز قطع است.

*تخریب منازل روستاهای چوار ایلام بر اثر رانش زمین. این اتفاق در پی پس لرزه های پیاپی زلزله ۷.۳ دهم ریشتری غرب کشور اتفاق افتاده است.

*مدارس سرپل ذهاب صد در صد تخریب شده و قابل استفاده نیست.

*روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه: ️دست‌کم ۱۰۰ جانباخته زلزله، بدون مجوز دفن شده اند

شهردار ازگله: مردم دو روز است در این هوای سرد در بیرون از منازل هستند. ما نیاز به چادر، پتو و مواد غذایی داریم.

*مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کرمانشاه اعلام کرد:آب و غذا همچنان نیاز جدی زلزله زدگان است

*مهر:چند کامیون حمل چادر و پتو که به سمت سرپل‌ذهاب در حرکت بودند پس از مواجهه با جمعیت چند روستا که درخواست کمک داشتند متوقف شده و محتویات یک کامیون را در  محل مورد نظر پیاده می‌کنند.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …