آمار تکان دهنده فاجعه انسانی کرونا

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار جانباختگان کرونا در شبانه‌روز گذشته را ۷۰۹ نفر اعلام کرد.
«به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار مبتلایان، جانباختگان و بهبودیافتگان کرونا در شبانه‌روز گذشته را به شرح زیر اعلام کرد:
از دیروز تا امروز ٢ شهریور ١٤٠٠ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ٤٠ هزار و ٦٢٣ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ٥ هزار و ٤٨٧ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید١٩ در کشور به ٤میلیون و ٧٥٦ هزار و ٣٩٤ نفر رسید.متاسفانه در طول ٢٤ ساعت گذشته، ٧٠٩بیمار کووید١٩ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ١٠٣ هزار و ٣٥٧نفر رسید.»

حسن روحانی درتیرماه ٩٩ اعلام کرد؛ «تاکنون ۲۵ میلیون تن از شهروندان به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر هم در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود».این اظهارات بار دیگر به گمانه‌زنی‌ها در مورد وجود راهبردی برای ایجاد «ایمنی جمعی» دامن زده‌است.
۲۹ تیر ماه ٩٩مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، گفته «چه سیاست کشور بر ایجاد ایمنی جمعی باشد و چه نباشد، ما در حال حرکت به سمت ایمنی جمعی هستیم».مردانی همچنین افزوده که از منظر او «روند ایجاد ایمنی نسبی، روند مثبتی است» و «شاید اگر روزی تا ۷۰ درصد جمعیت ایران مبتلا شوند بتوان ماسک و دستکش را کنار گذاشت».


سیاست «ایمنی جمعی»یا «ایمنی فله‌ای»در ایران توسط خامنه ای و روحانی بعنوان سیاست راهبردی یا استراتژیک درارتباط با پاندمی کرونا اتخاذ شده.
با فتوای جنایتکارانه خامنه ای دردی ماه ٩٩در یک سخنرانی زنده تلویزیونی گفت: “ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا ممنوع است.” و سیاست «ایمنی جمعی»یا «ایمنی فله‌ای»امروز در آمار بیش از ١٠٠هزارنفرجانباخته را مردم درایران تجربه میکنند.
ما باید با تمام قدرت و با بکارگیری تجارب تاکنونی از اعتراضات خیابانی و خیزشهای مردمی درشهرها علیه فاجعه جانباختن مبتلایان به کوید ١٩ دست بکارشویم.
ما باید صدای اعتراض مردم، خشم و نارضایتی کوبنده علیه جانباختن بیش از ١٠٠ هزار انسان که دراثر سیاستهای خامنه ای باشیم.


خامنه ای و حکومت اسلامی مقصر اصلی فاجعه جانباختن بیش از صد هزار دراثر بیماری کوید ١٩ هستند.
با کارزار طومارهای چند ده هزارنفری دراقصی نقاط ایران علیه خامنه ای به نهادهای حقوق بشری، به اتحادیه کارگری بزرگ درسطح بین المللی وبه افکارعمومی دادخواهی خودمان علیه خامنه ای را گسترش دهیم.
فراخوان های جمعی و طومارهای اعتراضی در شرایط کنونی میدان ابراز خشم و نارضایتی عمیقی است باید علیه قتل عام بیش از صد هزارنفرتوسط خامنه ای انجام میشود، را بدست گیریم.
هردرجه رضایت به شرایط کنونی برای ما و خانواده هایی که ده ها نفر از عزیزانشان را ازدست داده اند،بخشودنی نیست.


بیش از صدهزار از جانباختگان کوید ١٩ عدد نیستند. آمارهای عددی نیستند. ما بیش از صدهزارانسان عزیز را ازدست داده ایم. اینها انسانهایی بودند که درروابط عاطفی و عشق و علاقه گرم صدها انسان قرار داشتند. قاتل مستقیم جانباختگان ما خامنه ای است. جواب ما خشم و اعتراض ما درخیزشهای مردمی است. جواب ما سرنگونی حکومت اسلامی است.
نسان نودینیان
٢شهریور ١٤٠٠
٢٤ آگوست ٢٠٢

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …