آمریکا، انفجار در دو نفتکش در دریای عمان

در حالی که صبح پنج‌شنبه، ۲۳ خردادماه، گزارش‌هایی از وقوع انفجار در دو نفتکش در دریای عمان منتشر شد، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در حال کمک به این دو نفتکش است که «گزارش شده هدف حمله قرار گرفته‌اند»؛ بهای نفت نیز در پی این رویداد افزایش یافت.

به گزارش آسوشیتدپرس، ناوگان پنجم آمریکا در منطقه گفته است پیام‌هایی از این دو کشتی دریافت کرده و در حال کمک‌رسانی به آنهاست.

خبرگزاری رویترز این دو نفتکش را «فرونت التر» با پرچم جزایر مارشال و «کوکوکا کاریجس» با پرچم پاناما معرفی کرده و به نقل از منابع کشتیرانی گزارش داده است که خدمه هر دو نفتکش تخلیه شده و در سلامت هستند.

رویترز ظهر پنج‌شنبه گزارش داد که آتش‌سوزی در این دو نفتکش هنوز ادامه دارد.بلومبرگ به نقل از یک مقام در بندر ابوظبی گزارش داده است که نفتکش «فرونت التر» پس از بارگیری نفت در بندر ابوظبی رهسپار دریا بود که انفجار در آن روی داد.یک گروه امنیت دریایی بریتانیایی نیز با اشاره به «یک حادثه که در خلیج عمان» روی داده است، از شناورها خواست «حداکثر احتیاط» را به کار گیرند.گروه امنیت دریایی بریتانیا گفته است تحقیقاتی را درباره این رویداد آغاز کرده است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

محکومیت نوروز رخداد، کارگر ساختمانی و فعال مجازی به ۳۷ ماه و ۱۸ روز حبس

هرانا:شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت، در استان کهگیلویه و بویراحمد، نوروز رخداد، کارگر ساختمانی …