آمریکا بدنبال تحریم موشکی و پهپادی ایران

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال روز پنجشنبه هفتم مرداد از برنامه دولت جو بایدن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به‌دلیل پیشرفت‌های این کشور در زمینه تولید و به‌کارگیری موشک‌های هدایت شونده دقیق و هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد.

به نوشته این روزنامه، این بسته جدید تحریمی در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده آمریکا از تهدیدهایی است که این تجهیزات نظامی پیشرفته ایران برای نظامیان آمریکا و متحدین آن‌ها در منطقه ایجاد می‌کند.

یک مقام آمریکایی که نامش برده نشده، به وال استریت جورنال گفته است: پهپادهای ایرانی یک تهدید روزافزون برای هم‌پیمانان ما در منطقه هستند و استفاده از این تجهیزات افزایش چشمگیری داشته است.

در بسته تحریم‌های جدید، سامانه‌های تدارکاتی ایران در ارتباط با پهپاد و موشک‌ها و نیز عواملی که مظنون به تامین قطعات مورد نیاز برای این تجهیزات باشند، هدف قرار می‌گیرند.

مقامات امنیتی غربی گفته‌اند که توانایی‌های ایران در طراحی و تولید پهپادها و موشک‌های بالستیک، در مقایسه با برنامه غنی‌سازی هسته‌ای آن، یک «تهدید فوری‌تر» است.

هر چند بخش وسیعی از امور مرتبط با برنامه موشکی ایران از سال‌ها پیش از سوی آمریکا تحریم شده است اما مقامات دولت جو بایدن به وال استریت جورنال گفته‌اند تحریم‌هایی که در دست تنظیم است، دقیق‌تر خواهد بود و می‌تواند به طور موثرتری راه پیشرفت ایران در این عرصه‌ها را سد کند.مقامات آمریکایی طرف مصاحبه با وال استریت جورنال می‌گویند که تحریم‌های جدید جدا از مواردی است که واشینگتن پیشنهاد کرده است در صورت بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام، آماده لغو آن‌هاست.از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

هشدار وزارت خزانه‌داری آمریکا نسبت به فعالیت‌های مالی سازمان‌های تروریستی تحت حمایت جمهوری اسلامی

شبکه مقابله با جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲۱ اردیبهشت نسبت به افزایش …