آمریکا 7″ فعال اقتصادی” حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

آمریکا با هدف ممانعت از دسترسی گروه حزب‌الله لبنان به اقتصاد جهانی، هفت نفر را که به عملیات‌های مالی این گروه کمک می‌کردند، تحریم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت با انتشار اطلاعیه‌ای از حزب‌الله به عنوان تهدیدی علیه واشینگتن و متحدان آن در خاورمیانه و سراسر جهان نام برد و از کشورها خواست دست به اقداماتی در جهت مهار فعالیت‌های آن بزنند.

آقای بلینکن همچنین با اشاره به اقدامات کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی علیه حزب‌الله در سال‌های اخیر از دیگر دولت‌ها نیز خواست که چنین رویه‌ای را در پیش بگیرند.

از جمله کشورهایی که علیه حزب‌الله دست به اقداماتی شدیدی زده‌اند می‌توان آلمان را نام برد که سال گذشته تمامی فعالیت‌های این گروه را در خاک خود ممنوع اعلام کرد و این گروه را تروریستی نامید. آلمان پیش از آن تنها شاخه نظامی حزب‌الله را تروریستی نامیده بود.

وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه اطلاعیه خود گفته است که افراد تحریم‌شده، از طرف حزب‌الله یا سازمان قرض الحسنه‌ به فعالیت اقتصادی پرداخته‌اند، سازمانی که به عنوان پوششی برای حزب‌الله عمل می‌کند و از قبل نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا بوده است.یکی از افراد تحریم‌شده ابراهیم علی داهر نام دارد که رئیس واحد اقتصادی مرکزی حزب‌الله است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

تلفن با ارز نیمایی وارد و با قیمت ارز در بازار آزاد به فروش میرسد.۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای وارد کنندگان

بورس نیوز نوشت:از آنجا واردات تلفن همراه زیر ۳۰۰ دلار با ارز نیمایی وارد می …