ابراهیم رئیسی کیست؟ فرامین 1و2و3 خمینی به وی در دهه 60 چه بود؟

فرمان شماره سه خمینی به رئیسی و نیری:کلیۀ پرونده ‏هایی که تاکنون در آن شورا با کمال تعجب راکد مانده است، و اجرای حکم خدا تأخیر افتاده است در اختیار حجتی الاسلام آقایان: نیّری و رئیسی قرار دهید، تا هرچه زودتر حکم خدا را اجرا نمایند، که درنگ جایز نیست. به آقایان نیّری و رئیسی هم سفارش اکید می‏نمایم که جهات شرعیه را کاملاً رعایت نمایند. 23 دی  1367
فرمان شماره یک خمینی به نیری و رئیسی
به جنابعالی و حجت‌الاسلام آقای رئیسی مأموریت قضایی داده می‌شود تا نسبت به گزارشات شهرهای سمنان، سیرجان، اسلام آباد و دورود رسیدگی نموده، و فارغ از پیچ و خمهای اداری با دقت و سرعت آنچه حکم خداست در موارد مذکور اجرا نمایید.11 دی 1367
رئیسی از مسئولان و قضات بالای حکومت و از نزدیکان خمینی  در سال های 60 و در اوج سرکوبها و اعدام ها بوده است.وی درسمت دادستان و قاضی عالی حکومت و منصوب خمینی در شهرهای مختلف کار کرده است. از اعضای مورد اعتماد “شورای عالی قضایی خمینی” برای طراحی و سازماندهی سرکوبهای دهه 60 بوده است. وی عضو کمیته مرگ هم بوده است. در دوره  سرکوب اعتراضات مردم و احزاب و سازمانهای مخالف حکومت، شخص خمینی به وی سه تا فرمان در مورد سرکوب و اعدام ها در این مورد داده است.
وی از عاملان و سازماندهندگان کشتارو اعدام زندانیان سیاسی در دهه 60 بود است که تا اواخر به درک واصل شدن خمینی مشغول محاکمه و صدور احکام اعدام بوده است. وی در کنار نیری، قدوسی، لاجوردی و  وری شهری و .. از جانیان و آدمکشان رده بالای حکومت بوده است. مدتی پیش خامنه ای وی را به “تولیت آستان قدرس رضوی” کنسرن مالی بزرگ حکومت منصوب کرد.جمهوری اسلامی و مضحکه انتخاباتش، انتخابی بین جلادان و آدمکشان در باندهای مختلفش می باشد. خامنه ای رئیسی را جلو انداخته است و از وی حمایت می کند.جمهوری اسلامی حکومت آدمکشان، جلادان و تیر خلاص زنهاست. حکومتی که بیش از سه دهه است با  ادامه سرکوب،جنایت و آدمکشی بر سر کار است.
رئیسی به همراه خامنه ای و همه سران و مقامات بلند پایه حکومت به جرم قتل عام مردم و زندانیان سیاسی باید دستگیر و محاکمه گردند.
محمد شکوهی
20 فروردین 1396 برابر با 9 آوریل 2017
اطلاعاتی در باره ابراهیم رئیسی برگرفته از سایت شخصی وی ضمیمه می باشد
سه فرمان خمینی برگرفته از سایت رئیسی ضمیمه می باشد
سایت شخصی رئیسی:در روزهای اول استقرار نظام جمهوری اسلامی، همچون برخی مناطق دیگر مرزی در کشور، اخبار خوبی از شهر مسجد سلیمان که پایگاه گروههای چپ و مارکسیست بود به گوش نمی رسید. اینگونه شد که حضرت امام برای ساماندهی اوضاع، آیت الله شیخ هادی مروی را به عنوان نماینده خود در این شهر منصوب فرمودند. به این ترتیب، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به دعوت آن مرحوم، برای کمک در کارِ فرهنگی و اداره شهر همراه با گروهی از طلاب به مسجدسلیمان رفت و کلید ارتباط ایشان با مجموعه دادسرای انقلاب هم از همان‌جا زده شد.
ایشان پس از بازگشت از مسجدسلیمان، مجموعه سیاسی ایدئولوژیک پادگان آموزشی صفر- دو در شاهرود را تأسیس و برای مدت کوتاهی آن را اداره کرد.

متن فرامین1و2و3 خمینی به ابراهیم رئیسی و نیری

فرمان شماره یک

بسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام آقای نیّری ـ دامت افاضاته

از آنجا که گزارشات متعددی در مورد ضعف دستگاه قضایی به اینجانب رسیده است، و مردم شریف و متعهد ایران انتظار برخورد جدی‌تری با مسائل مختلف را دارند، به جنابعالی و حجت‌الاسلام آقای رئیسی مأموریت قضایی داده می‌شود تا نسبت به گزارشات شهرهای سمنان، سیرجان، اسلام آباد و دورود رسیدگی نموده، و فارغ از پیچ و خمهای اداری با دقت و سرعت آنچه حکم خداست در موارد مذکور اجرا نمایید. باید سعی کنید خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نگردد. والسلام.

به تاریخ ۱۱ دی‌ماه ۱۳۶۷

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی

—————————

شماره 2

هشدار به مسئولین قضایی و مأموریت رسیدگی به مشکلات قضایی شهرستان سیرجان و دورود

ماموریت ویژه  خمینیبه حجج الاسلام آقایان نیّری و رئیسی

از آنجا که مقامات بالای قضایی کشور هیچ گونه حساسیتی در مورد مسائل تکان‌‌دهنده فوق ندارند به حجتی الاسلام آقایان نیّری و رئیسی، مأموریت داده می‌شود که طبق آنچه تشخیص می‌دهند، در چهارچوب اسلام عزیز، در موارد مذکور اقدام نمایند. باعث تعجب است که در نظام اسلامی چنین حوادثی اتفاق می‌افتد؛ ولی با کمال خونسردی اجرای احکام خدا تعطیل، و کارهای دیگر بر کار قضایی رجحان پیدا می‌کند.

۶۷/۱۰/۲۳

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی

———————–

فرمان شماره خمینی 3

مأموریت رسیدگی به پرونده‏های راکد در شورایعالی قضایی توسط امام راحل

مأموریت رسیدگی به پرونده‏های راکد در شورایعالی قضایی توسط امام راحل

شنبه, ۱ بهمن ۱۳۶۷، ۱۲:۰۶ ب.ظ
 شورایعالی قضایی جمهوری اسلامی

کلیۀ پرونده‏هایی که تاکنون در آن شورا با کمال تعجب راکد مانده است، و اجرای حکم خدا تأخیر افتاده است در اختیار حجتی الاسلام آقایان: نیّری و رئیسی قرار دهید، تا هرچه زودتر حکم خدا را اجرا نمایند، که درنگ جایز نیست. به آقایان نیّری و رئیسی هم سفارش اکید می‏نمایم که جهات شرعیه را کاملاً رعایت نمایند. والسلام.

1/11/67

خمینی

برگرفته از سایت شخصی رئیسی

شجره نامه وی

* مسئولیتها در یک نگاه

ورود حجت الاسلام رئیسی به عرصه مدیریت قضایی از سال 1359 و با حضور در جایگاه دادیاری شهرستان کرج آغاز شد. اما هنوز چند ماهی از این دوره نگذشته بود، که با حکم دادستان کل انقلاب، شهید آیت الله قدوسی، دادستان کرج شد. سال 64 آغاز مدیریت قضائی رئیسی در تهران بود چراکه رئیسی در همین سال به عهده دار سمت جانشینی دادستان انقلاب تهران شد.

با گذشت 3 سال از این تاریخ و در سال 1367، مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی قرار گرفت و احکام ویژه (1 و 2 و 3) و مستقیمی برای رسیدگی به مشکلات قضایی در برخی استان ها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائیه، از بنیانگذار انقلاب اسلامی دریافت کرد. بعد از آن هم حضرت امام خمینی(ره) چندین پرونده مهم را برای تصمیم قضایی به وی محول کردند.

بعد از رحلت حضرت امام(ره) و آغاز زعامت حضرت آیت الله خامنه ای، حجت الاسلام رئیسی با حکم آیت الله یزدی رئیس وقت قوه قضائیه، به سمت دادستان تهران منصوب شد و از سال 1368 تا 1373 به مدت پنج سال این مسئولیت را برعهده داشت. پس از آن و از سال 1373 به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و این سمت را تا سال 1383 عهده دار بود. رئیسی از سال 1383 تا سال 1393، به مدت 10 سال معاون اول قوه قضائیه و از سال 1393 تا سال 1395 نیز دادستان کل کشور بودند. همچنین وی از سال 1391 تا کنون با حکم مقام معظم رهبری به عنوان دادستان کل ویژه روحانیت و در نهایت با رحلت آیت الله واعظ طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …