اتوبوس شاهزاده و اتوبوس اسلام روی رینگ راه میرود! یاشار سهندی

شاهزاده با یک توئیت از ماشین مشتی ممدلی که نه بوق داره نه صندلی، که لاستیکهایش هم پر باد نبود، این بماند که تاریخ مصرف لاستیکهایش گذشته بود، چند کیلومتری بیشتری نرفته فِس لاستیکهایش در آمد، پیاده شده.

رفتن توی این اتول، باعث شرمساریه/ نه بابِ کورس شهریه، نه قابل سواریه

شوفره بس که ناشیه، اتول همیشه پنچره/ راه نرفته درمی‌ره، لاستیکِ چرخِ اوّلی

شاهزاده که در حسرت حتی یک روز جلوس بر تخت پادشاهی مویش سفید شده، با 5 تن دیگر از رانندگان اتوبوس فوق بر سر جان نثاران تاریخ گذشته مانند امیر طاهری و جان نثاری تازه نفس مانند شاهین نجفی “به اجماع نرسیدند” که حتی ایشانرا روی بوفه سوار کنند. (لازم به ذکر است در قسمت عقب اتوبوس های قدیم، درست روی موتور یک جای برای نشستن و دراز کشیدن داشت که زیر تشک آن صندوق مانندی هم بود که به آن میگفتند بوفه؛ مسافرهای اضافی را به آنجا هدایت میکردند.)

 بله آشپز که دو تا بشه دو حالت بیشتر نداره آش یا شور میشه یا بی نمک. امان از وقتی که یک اتوبوس شش تا راننده داشته باشه، خب از پیش معلومه چه اتفاقی می افته. کمترین این است که روی لاستیک پنجر راه می افته چون هیچ یک از رانندگان در شان خود نمی بینند که قبل از حرکت ببینند لاستیک ها پر باد است یا خیر.

البته شاهزاده از رو که نمی روند. ایشان با حفظ سمت سمبل بودن تاکید فرمودند: “…همچنان در نقش مشوق و پشتیبان، بی‌طرفی نسبت به همه گروه‌ها را حفظ خواهم کرد.” این یعنی پایان “همبستگی” منشوری.

 فکر کنم امشب شهرام همایون سر آسوده بر بالش میگذارد از بس که این بیچاره این مدت حرص و جوش خورد. البته ایشان هیچ چشم داشتی با جاه و مقام ندارند، تضمین کردند بیشتر از 5 سال دیگر در قید حیات نیستند برای همین به مال دنیا بخصوص مقام و منصب هیچ چشم داشتی ندارند. فقط خدا از دل آدمها خبر دارد!

در همین حیص و بیص سرکار حاج خانم صدیقه وسمقمی “پژوهشگر دینی”، یک نامه بلند بالای برای سید علی خامنه ای از سلاله پاک رسول خدا نوشتند که باید پیامد فرمایشات خود را در اجبار شرعی خواندن حجاب بپذیرد. ایشان پرسیدند: “با توجه به این که در قرآن کریم بر لزوم پوشاندن موی سر برای زنان تصریح نشده و الگوی سخت‌گیرانه‌ی جمهوری اسلامی در رابطه با پوشش زنان از آیات قرآن به دست نمی‌آید، لطفا تبیین فرمایید که الگوی جمهوری اسلامی برای پوشش زنان که مورد تایید و تاکید جنابعالی است بر کدام دلایل قطعی و خدشه‌ناپذیر دینی و با کدام استدلال استوار شده است؟”

بهترین کار این است که ایشان بعنوان “مدرس فقه اسلامی”، بقول رسانه ها بی طرف به عنوان یک “دین پژوه” تنها به شل کردن گره روسری شان اکتفا نکنند، بلکه کاملا حجاب برگیرند. دوران “آزادی های یواشکی” تمام شده. ضمنا دوران اسلام و “آیه جَلَبات” (اى پیامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گيرند. این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزدیک‌تر است… سوره احزاب، آیه 59)  به سر رسیده است. اتوبوس اسلام چهار تا چرخش ترکیده، و روی رینگ تو جاده پر از دست انداز طی طریق میکند و چیزی نمانده چپ کند. ایشان بهتر است زودتر از آن پیاده شود. جواب خدا در آن دنیا با ما!

اینرا هم بخوانید

اول مه فرصتی برای ابراز چپ اجتماعی- یاشار سهندی

میثاقی در شش بند از سوی هشت تشکل کارگران، بازنشستگان، دادخواهان، پرستاران و زنان به …