احکام زندان و اعدام برای معترضان آبان در شاهین‌شهر

حکومت دوباره در تلاش است بساط اعدام راه بیندازد. درروزهای اخیر چندین نفر از معترضان آبان ماه به اعدام محکوم شده اند. گزارش ایسنا از صدور احکام جدید علیه معترضان شاهین شهر ضمیمه می باشد. روزنه

ایسنا/اصفهان سید نصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه از حکم اعدام برای عاملان سرقت‌های مسلحانه ساماندهی شده، صدور حکم حبس برای سرشبکه‌های اغتشاشات آبان ۹۸ و برخورد قاطعانه با متخلفان فضای مجازی، خبرداد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص سرنوشت اغتشاشگران آبان ۹۸ و عاملان سرقت‌های مسلحانه در خیابان عطار، اظهار کرد: در خصوص سرقت مسلحانه و ساماندهی شده در خیابان عطار حکم قطعی اعدام برای عامل اصلی و حبس و تبعید برای عوامل مرتبط و غیر اصلی صادر و به زودی جاری می‌شود. همچنین، حکم حبس برای سرشبکه‌های اغتشاشات آبان ۹۷ در شاهین‌شهر که با برنامه‌ریزی دقیق و قبلی اقدام به تخریب اموال عمومی کردند نیز صادر و پس از تأیید نهایی دادگستری، اجرا می‌شود.


به گزارش ایسنا؛ دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به تشکیل پرونده برای برخی از رسانه‌های شاهین‌شهر، خاطرنشان کرد: بر طبق مفاد ۷۴۴ و ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی در سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی به عمد یا بازنشر عمدی به نحوی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی خسارات مادی و معنوی داشته باشد جرم بوده و علاوه ‌بر اعاده حیثیت، محکومیت از ۹۱ روز تا ۲ سال حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات را در بردارد. 


اینرا هم بخوانید

محکومیت نوروز رخداد، کارگر ساختمانی و فعال مجازی به ۳۷ ماه و ۱۸ روز حبس

هرانا:شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت، در استان کهگیلویه و بویراحمد، نوروز رخداد، کارگر ساختمانی …