اخبار جنگ اسرائیل و حماس.کشته شدن 14 کودک

یورونیوز:حماس کشته شدن شماری از فرماندهان این گروه از جمله باسم عیسی را در حملات اسرائيل تائید کرد.

درگیری ها بین حماس و اسرائيل به دنبال تنش ها بین معترضان فلسطینی و نیروهای امنیتی اسرائيل در بیت المقدس آغاز شد. گروه حماس روز چهارشنبه در حالی به پرتاب راکت از باریکه غزه به سوی اسرائیل ادامه داد که حملات هوایی اسرائيل به این باریکه تاکنون ۴۸ کشته بر جای گذاشته است.

پرتاب همزمان صدها راکت از سوی حماس و دیگر گروه های فلسطینی در نوار غزه در برخی موارد باعث می شود که «گنبد آهنین»، سامانه دفاع هوایی اسرائيل توان مقابله با این راکت ها را نداشته باشد. به این ترتیب صدای آژیر خطر در تل آویو و دیگر شهرهای اسرائيل به صدا در می آید.در میان ۴۸ نفری که بر اثر حملات هوایی اسرائیل کشته شده اند ۱۴ کودک و سه زن نیز به چشم می خورند. این در حالی است که تاکنون ۳۰۰ نفر از جمله ۸۶ کودک و ۳۹ زن نیز بر اثر این حملات مجروح شده اند.

بی بی سی:اسرائیل: چند فرمانده ارشد حماس را کشتیم، حماس: پنجاه موشک به اشدود زدیم

حمله هوایی اسرائیل به غزه
توضیح تصویر،حمله هوایی اسرائیل به غزه

ارتش اسرائیل می‌گوید چند نفر از فرماندهان ارشد حماس را کشته است. کمی بعد از اعلام این خبر، حماس گفت پنجاه موشک به اشدود، بزرگترین بندر اسرائیل، شلیک کرده است.

برخی گزارش‌ها از کشته شدن بسام عیسی فرمانده حماس در غزه حکایت می‌کنند که اگر تایید شود، ارشدترین عضو حماس است که از سال ۲۰۱۴ کشته شده است.

مقام‌های بهداشتی غزه می‌گویند در حملات اسرائیل از دوشنبه تاکنون ۵۳ نفر از جمله ۱۴ کودک کشته و سیصد نفر زخمی شده‌اند.

بنی گاانتس وزیر دفاع اسرائیل گفته است این کشور هیچ انتقادی را در باره حق و وظیفه دفاع از خود و مردمش نمی‌پذیرد.

شورای امنیت سازمان ملل برای تصمیم‌گیری درباره بحران فعلی اسرائیل و فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که در ناآرامی‌های لود اتومبیل‌ها و مغازه‌ها در آتش سوختند
توضیح تصویر،رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که در ناآرامی‌های لود اتومبیل‌ها و مغازه‌ها در آتش سوختند

در همین حال دولت اسرائیل در شهر مرکزی لود (اللد) که صحنه شورش اعراب اسرائیلی است وضعیت اضطراری اعلام کرده است. شهر لود یکی از شهرهایی است که در روزهای گذشته صحنه شورش اعراب اسرائیلی بوده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سه شنبه شب در لود وضعیت اضطراری اعلام کرد.

شهردار لود می‌گوید اوضاع مانند جنگ داخلی است.رد شدن از پست Twitter, 1

پایان پست Twitter, 1

معترضان عرب در این کشور اتومبیل ها را به آتش کشیدند و بنابه گزارش ها ۱۲ نفر در درگیری هایی که شهردار لود به جنگ داخلی تشبیه کرد زخمی شده‌اند.

این اعتراضات در پی مراسم خاکسپاری یک مرد عرب اسرائیلی که در جریان ناآرامی های یک روز پیشتر کشته شده بود آغاز شد.

پلیس می‌گوید با رسیدن شب اوضاع در لود به آشوب کشیده شد. رسانه های اسرائیلی از به آتش کشیده شدن کنیسه ها و تعدادی کسب و کار خبر می دهند. همزمان خبرگزاری رویترز می گوید که گزارش هایی از سنگ اندازی یهودیان به سوی اتومبیلی که راننده آن یک شهروند عرب بود منتشر شده.

شدیدترین خشونت‌ها در سا‌ل‌های اخیر

شبه‌نظامیان فلسطینی صدها موشک را به شهر‌های مرکزی اسرائیل شلیک کردند و همزمان اسرائیل غزه را زیر حملات هوایی سنگینی قرار داده است.

دست کم ۴۰ نفر در شدیدترین خشونت‌های سالهای بین اسرائیل و فلسطینی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

گروه اسلامگرای حماس در اقدامی بی‌سابقه از شلیک ۱۳۰ راکت به شهر تل آویو، واقع در نواحی مرکزی اسرائیل، خبر داده است. این حمله مدت کوتاهی پس از بمباران یک ساختمان ۱۳ طبقه در غزه انجام شد.

جامعه بین‌الملل از هر دو طرف خواسته است تا روند تشدید خشونت‌ها را پایان دهند. تور ونسلند فرستنده صلح خاورمیانه سازمان ملل متحد گفت اوضاع به سمت “یک جنگ تمام عیار” پیش می‌رود.

در لود چه اتفاقی افتاد؟

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سه شنبه شب در لاد وضعیت اضطراری اعلام کرد.

اعتراضات اعراب اسرائیلی در لود، شهری در نزدیکی تل آویو آغاز شد و به شورش‌های گسترده‌ای انجامید.

اعتراضات اعراب اسرائیلی در این شهر در نزدیکی تل آویو با پرتاب سنگ به طرف پلیس همراه بود. پلیس نیز با نارنجک صوتی واکنش نشان داد.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که کنیسه‌ها و چندین مغازه به آتش کشیده شده است. همزمان خبرگزاری رویترز گزارش داد که خودروی یک ساکن عرب تبار توسط یهودیان سنگ باران شده است.

شماری از پلیس‌های اسرائیلی از مناطق مرزی کرانه باختری به این شهر منتقل شده‌اند.

در شماری دیگر از شهرهایی که اعراب اسرائیلی در آن ساکنند ناآرامی‌هایی گزارش شده است. ناآرامی در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری نیز ادامه دارد.

اینرا هم بخوانید

محمد رسول‌اف، فیلمساز به ۸ سال زندان محکوم شد

حکم هشت سال حبس، تحمل ضربات شلاق، پرداخت جزای نقدی و ضبط اموال #محمدرسولاف، کارگردان …