اخبار نفت، شماره ۸۴:تجمع اعتراضی با شکوه کارگران ارکان ثالث در مقابل وزارت نفت در تهران

اعتراضات کارگران ارکان ثالث در نفت گسترده تر شده است. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) امروز ۱۷ بهمن این کارگران در اعتراض به بدتر شدن وضع معیشتی خود و برای پیگیری مطالباتشان در مقابل ساختمان مرکزی وزارت نفت در تهران تجمع و اعتراض کردند. کارگران فریاد میزدند:” زندگی با عزت، حق مسلم ماست!”.

اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: حذف شرکتهای پیمانکاری تامین نیروی انسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل بدون تبعیض وعادلانه، بهره مندی از بن -کارت و نفت-گاز کارت، بهره مندی از خدمات رفاهی اجتماعی تحت پوشش صنعت نفت و بهره مندی از تسهلات بانکی با مبالغی همسان با سایر ارکان استخدامی نفت.

این کارگران در روز گذشته نیز برای سومین روز از پنجمین هفته اعتراضات متوالی خود در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی  تجمع داشتند. مطالبه حذف پیمانکاران و افزایش دستمزدها مطالبات سراسری کارگران در نفت است.  علاوه بر کارگران ارکان ثالث کارگران رسمی نفت در روزهای مختلف هفته در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت تجمعات خود را برگزار میکنند. از اعتراضات و مبارزات کارگران نفت باید فعالانه حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ بهمن  ۱۴۰۲،  ۶ فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …