اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

۱۸ تیر ۹۹ / ۸ ژوئیه ۲۰۲۰
یدی محمودی

اخبار مبتلایان به کرونا نه تنها پایانی ندارد، بلکه مقامات ریز و درشت حکومت بجای مسولیت پذیری، بجای تامین زندگی مردم، بجای گفتن حقایق شیوع کرونا به مردم و بجای تامین لوازم بهداشتی و ضد عفونی کامل برای صف مقدم مبارزه با کرونا، یعنی پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستانها و مردم کارکنی که بدون کار و تلاش آنها چرخ اجتماع نخواهد چرخید، باز هم بی شرمانه مردم را مقصر گسترش کرونا معرفی می کنند.
حكومت اسلامی روز ۲۵ فروردین و بعد از یک دوره کوتاه دستور بازگشائی بسیاری از اماکن عمومی را صادر کرد و بعد از آن است که دور دوم کرونا بسیار مرگبارتر از قبل گسترش یافت و اکنون می بینیم که حتی آمار خود حکومت دروغ و ریای اسلامی هم گزارش روزانه هزاران مبتلا و صدهها نفر از جانباختگان این ویروس کشنده حکایت دارد و تنها در طول ۲۴ ساعت آمار مبتلایان کشور در روز ۱۵ تیرماه ۲۵۶۲ نفر و جانباختگان ۱۶۳ نفر اعلام می شود.
بسیاری از استانهای ایران و از جمله استان کردستان هنوز جزو استانهای قرمز محسوب می شوند، در کردستان روز ۱۴ تیرماه معاون سیاسی امنیتی حکومت اسلامی اعلام می کند که: ” استفاده تمام کارکنان ادارات از ماسک در دستگاه های اجرائی اجباریست و کارمندانی که ماسک نزنند اجازه حضور در محل کار را پیدا نخواهند کرد”. معاول بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم روز ۱۴ تیرماه اعلام می کند که:
” احتمال موج های بعدی کووید ۱۹ هر ۶ تا ۸ هفته در استان در صورت بی توجهی به رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک پیش بینی می شود”.
متاسفانه کرونا نه تنها در شهرها زندگی مردم را فلج کرده، بلکه اکنون روستاهای زیادی در نبود کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی با این ویروس مقابله می کنند. ما در هفته های گذشته خبر مبتلا شدن تعدادی از زندانیان زندانهای سقز، سنندج و ارومیه را منتشر کرده بودیم و اکنون خبر می رسد که تنها در زندان ارومیه بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان به کرونا مبتلا شده اند. اقدامات مقامات جنایتکار حکومت اسلامی در این روزهای سخت کرونا برای ادارات دولتی گرچه شاید ظاهرا میخواهند نشان دهند که “قدم مثبت” به جلوه برمیدارند، اما این ظاهرسازیها بهیچ وجه پاسخگو نیست و بویژه اگر آماری هم باشد، در کردستان و بسیاری دیگر از استانهای ایران تنها بخش بسیار کمی از مردم در ادارات دولتی مشغول بکارند و دهها میلیون نفر دیگر در بخشهای، بازار، حمل و نقل، ساختمانی، کشاورزی و… مشغول بکارند، بدون اینکه کمترین امکانی برای رعایت مقررات بهداشتی جلوگیری از کرونا وجود داشته باشد. به لیست بالا باید صف صدهها هزار نفره کارگران شاغل و بیکاری را اضافه کرده که ماهها است مجبورند در مقابل نان و کرونا، نان را انتخاب کنند و خود را در معرض مبتلا به این بیماری مهلک قرار بدهند. به همین خاطرمردم به ستوه آمده از این حکومت دزد و فاسد بخوبی می دانند که بدون تامین زندگی مردم صحبت از پیشگیری و راههای مقابله با کرونا از جانب حکومت تنها بازی با زندگی میلیونها نفری است که هم اکنون بدلیل شیوع کرونا همان نان بخور و نمیرشان را هم از دست داده اند. آخرین آمارهای منتشر شده در مورد کرونا تا روز دو شنبه ۱۶ تیرماه به قرار زیر است.
سنندج ۳۳۴۵ نفر مبتلا، سقز ۱۲۴۰ نفر، مریوان ۱۲۱۰ نفر، دیواندره ۷۸۴ نفر، قروه ۷۸۳ نفر، بانه ۷۷۱ نفر، کامیاران ۶۵۲ نفر، بیجار ۵۵۳ نفر، دهگلان ۴۶۶ نفر و سروآباد ۲۵۰ نفر مبتلا.

ایسکرا ۱۰۴۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …