اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۱۸ تیر ۹۹ / ۸ ژوئیه ۲۰۲۰

تهیه و تنظیم، عزیزه لطفی

آتنا دائمی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود

آتنا دائمی فعال دفاع از حقوق کودک، حقوق زن و علیه اعدام از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او گشوده شده توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به حکم وحشیانه ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. دادگاه آتنا در روز یکشنبه ۸ تیرماه در شعبه ٢٤ دادگاه انقلاب برگزار شد.

در بخشی از نامه کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی آمده است:

پرونده جدید با شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه برای او باز شده است و بنا به خبر منتشر شده از سوی مصطفی نیلی وکیل مدافع آتنا ، او هم اکنون یک سال حبس با اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به علت انتشار نامه‌ای با موضوع اعدام کودکان” و یک سال حبس به همراه ۷۴ ضربه شلاق با اتهام “اخلال در نظم عمومی زندان و برگزاری جشن در ایام عزاداری” محکوم شده است. نفس همین اتهامات سند محکومیت کل حکومت اسلامی و دستگاه قضائی ضد بشری آنست.

امروز بیش از هر وقت صدای زندانیان سیاسی و چهره هایی چون آتنا دائمی جهانی شده است. در عکس العمل به این اعتراضات سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ شدید اللحنی نسبت به شرایط نامناسب آتنا و دیگر زندانیان سیاسی در زندان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری آتنا و همه زندانیان سیاسی شده است. همچنین پییِر آنتونیو پانزری، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا، اذیت و آزار آتنا در زندان و رفتارهای غیر انسانی با وی را محکوم کرده است.

کمپین برای ازادی کارگران زندانی همه کارگران و مردم آزادیخواه، و تمام سازمانهای مدافع حقوق انسانی را به اعتراض به اذیت و آزار آتنا دائمی و احکام ظالمانه علیه او و فشار بر معلمان و کارگران زندانی فرا میخواند. خشم و انزجار خود را نسبت به این اقدامات ابراز کنید. به حکومت اسلامی با صدای رسا اعتراض کنید .کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی

١٣ تیر ٩٩

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، فعال سیاسی، محبوس در زندان اوین روز دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹ در شعبه ۱۰۱ کیفری ۲ دزفول برگزار شد. این جلسه دادگاه درخصوص حضور وی در اعتراضات آبان ماه در دزفول بود. وی در تاریخ ۲۵ آبان ۹۸ در منزل در دزفول بازداشت و در تاریخ ۱۲ آذر ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اتهام مطروحه علیه سپیده قلیان در این جلسه دادگاه که با حضور جمال الدین حیدری، وکیل مدافع وی برگزار شد، “اخلال در نظم عمومی بصورت غیر گسترده” عنوان شده است.

پیشتر سپیده قلیان در تجمعات اعتراضی نسبت به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در دزفول در میان معترضان حضور داشته و سخنرانی کرده بود. پس از بازگشت به خانه، چهار ماشین نیروهای امنیتی به منزل وی رفته و با ضرب و شتم او را بازداشت کردند.

سپیده قلیان آذرماه ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا روز یکشنبه ۱ تیرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

سهیلا حجاب بە ویروس کرونا مبتلا شدە

سهیلا حجاب زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین بە ویروس کرونا مبتلا شدە است.

سهیلا حجاب، وکیل دادگستری و از فعالین مدنی کرمانشاه کە دوران محکومیت پنج سالە خود را در زندان قرچک ورامین سپری می کند، بە ویروس کرونا مبتلا شدە و طی هفتە گذشتە تنها یک بار و آن هم برای مدت کوتاهی بە بهداری زندان منتقل شدە است.

انتقال سکینه پروانه زندانی سیاسی به بند زنان زندان اوین

روز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹ سکینه پروانه زندانی سیاسی از بند ۳ زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شد. انتقال این زندانی سیاسی در حالی صورت گرفته که آثار ضرب و جرح بر صورت و بدن این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا مشهود است. سکینه پروانه از تاریخ ۶ خرداد ماه سالجاری در اعتراض به حکم ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروهها صادره توسط دادگاه انقلاب تهران بر علیه وی اعلام اعتصاب غذا کرد. در تاریخ ۱۰ تیر ماه این زندانی سیاسی بر اثر وخامت حال ناشی از اعتصاب غذا به بهداری زندان قرچک منتقل شده بود.

احضار و انتقال پریسا رفیعی به زندان اوین

پریسا رفیعی  دانش آموخته عکاسی دانشگاه تهران برای اجرای حکم یکساله خود مربوط به پرونده فعالان صنفی دانشجویی سال ٩۶ به دادسرای اوین احضار و به بند نسوان منتقل شد.

ایسکرا  ۱۰۴۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …