اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۲۴مرداد ۷۹/ ۱۵ اگوست ۲۰۱۸

تهیه وتنظیم عزیزه لطف الهی

 

زندانی سیاسی زینب جلالیان به اتفاق 9 زندانی عادی در زندان خوی اعتصاب غذا کرد

زندانی سیاسی زینب جلالیان به همراه 9 زندانی جرائم عادی در اعتراض به محرومیتشان از ملاقات هفتگی و امکانات اولیه زندان اقدام به اعتصاب غذا کردند.

گفتنی است که طی چند روز گذشته در پی بازرسی از اتاق این زندانیان یک گوشی موبایل توسط ماموران زندان کشف و ضبط شده است .

مامور حفاظت زندان با تشکیل پرونده برای زینب جلالیان و 9 زندانی دیگر این اتاق، چند بار اقدام به بازجویی از آنان کرده است.

۷ مردادماه، بعد از احضار مجدد این زندانیان به آنان اعلام گردیده تا زمانیکه صاحب موبایل مشخص نشود، همه ۱۰ زندانی اتاق یک بند زنان از همه امکانات اولیه زندان همچون خرید میوه و خوراکی از فروشگاه زندان، کتابخانه و  .. ، همچنین ملاقات هفتگی محروم خواهند بود.

در اعتراض به این محرومیت‌ها از صبح روز دوشنبه ۸ مرداد، زینب جلالیان و 9 زندانی دیگر این اتاق اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند و در نامه اعتصاب خویش به مسئولین زندان اعلام کرده‌اند تا رفع این محرومیت‌ها به اعتصاب خویش ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است پیشتر در شهریورماه سال گذشته نیز زینب جلالیان به دلیل اعتراض به استعمال مواد مخدر در این بند از سوی مسئولین زندان به مدت چند ماه ممنوع الملاقات شده بود.

بند زنان زندان خوی دارای ۳ اتاق است و آمار این بند ۳۸ زندانی می‌باشد. همچنین ۱۵ زندانی این بند به دلیل عدم وجود تخت به صورت کف‌خواب در راهروی این بند بسر می‌برند.

 

سپاە پاسداران یک فعال مدنی ( سحرکاظمی) را در سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردە است

برپایە گزارش رسیدە پنچ شنبه ۱۹ مرداد ماه نیروهای امنیتی وابستە بە سپاە پاسداران بدون مجوز و حکم قضایی بە منزل“سحر کاظمی” فعال مدنی و زیست محیطی در شهر سنندج یورش بردە و وی را بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل کردەاند. گفتنی است کە طی دو سال اخیر بارها “سحر کاظمی” به دلایل فعالیت های مدنی به اداره اطلاعات احضار شده است.

دادگاه پریسا رفیعی برگزار شد

روز دوشنبه ۲۲ مردادماه جلسه دادگاه “پریسا رفیعی” فعال صنفی و دانشجوی هنرهای زیبا دانشگاه تهران به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد.  گفتنی است که پریسا رفیعی اواخر سال گذشته دستگیر و پس از ۲۳ روز در آخرین روز سال ۹۶ با وثیقه آزاد شد. سعید خلیلی وکیل این دانشجو در یادداشتی توضیحاتی درباره‌ جلسه‌ دادگاه او داده است. جلسه دادگاه پریسا رفیعی به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد، نماینده‌ دادستان حضور نداشت.

 

 پيام تشكر خانواده سلطانی از مردم

پیام حاکی از این است كه آنها را در لحظات سخت و جانكاه از دست دادن فرزند دلبندشان هما تنها نگذاشته و تمام اين روزها را در كنار اين خانواده بودند.

متن پيام به شرح زير است :

سفری جانكاه را پشت سر ميگذاريم…

فراق ابدی فرزند، جانسوز بود و روبرو شدن با اين رويداد تلخ خارج از توان ما ، اما حضور پر رنگ شما انسان های شريف و دلسوز و دوستان همدل ، مرهمی بود بر دل سوخته ما و اين همراهی ، يارمان بود تا از اين لحظات سخت مواجهه ، اندكی فاصله بگيريم.

اميدواريم بتوانيم در روزهای شاد در كنار شما باشيم باشد تا قدری از لطف و محبت بی دريغ شما را جبران كنيم. سپاسمان را برای اين همراهی ، همدلی و همدردی بپذيريد.

معصومه_دهقان ، عبدالفتاح_سلطاني ، مائده ، حامد و هومن سلطانی

 

زهرا مدرس زاده از فعالين مدنی بازداشت شد

روز پنج شنبه ١٨ مرداد ٩٧ ، پس از تعقيب طولانی و به گروگان گرفتن همسرش ، دستگير شد.

زهرا مدرس زاده پس از چاپ چند عكس از زنده ياد هما سلطاني تحت تعقيب نيروهای اطلاعات سپاه قرار گرفته و پس از بازگشت از مراسم بزرگداشت فرزند وكيل عبدالفتاح سلطانی ، طی تماس تلفنی از شماره همسرش توسط نيروهای اطلاعات سپاه احضار شد تا خود را معرفی کرده و موجبات آزادی همسر ايشان محمد رضابزرگمهر فراهم شود.

 

‍ پروین محمدی، خطاب به روحانی

” نجابت” ازآن ما و ثروت های نجومی ازآن شما

پس از چند ماه که هر روزه با دزدی های مرئی و نامرئی از درآمدهای حداقلی ما کارگران بوسیله نوسانات نرخ ارز صورت گرفت و قدرت خرید میلیونها حقوق بگیر بیش از دو برابر سقوط کرد و دورنمای زندگی برای ما کارگران و توده های زحمتکش مردم ایران سیاه تر از پیش شد، رئیس دولت در برنامه تلویزیونی ظاهر شد تا پاسخی به معضلات پیش رو که بر معضلات پیشین تلبار شده بود را بدهد

بگذریم که ایشان نه میتوانست و نه میخواست پاسخ دهد بلکه با سخنانش نشان داد که ما کارگران باید بر خواستهای مطالباتی انباشته مان با قاطعیت و بی هیچ تخفیفی پای بکوبیم تا قادر به ادامه زندگی شویم.

ایشان در جنگ با رقیبشان (امریکا)میگوید: “نباید در مقابل حریف کوتاه آمد ،باید محکم و با جدیت خواستمان را مطرح کنیم وگرنه پیروز نخواهیم شد ”

جناب روحانی فکر نمیکنید با جهنمی که شما برای ما کارگران درست کرده اید ما نیز حق داریم و باید در مقابل غارتگری هایتان از دسترنج مان و ثروتهای اجتماعی با جدیت بایستیم و مطالباتمان را طلب کنیم.

ایشان برای آنکه ما کارگران بر احقاق مطالباتمان نکوبیم و اصراری نداشته باشیم مثل همه دولتمردان صفت “نجابت” را به ما میدهد و میگوید با تمام این بلایایی که در عرض این چهل سال بر سر جامعه آورده ایم مردم نجیبی داریم .

صفت “نجیب” از قدیم به کسی اطلاق میشود که توی سرش میزنند ولی وی از سر نجابت خم به ابرو نمیآورد و سر به زیر باقی میماند.

اتفاقا آقای روحانی خوب میداند در این چهل سال چه سیلی هایی به ما کارگران زده اند ولی خوب میداند که ما “نجابت” به خرج نداده ایم و تا آنجایی که زورمان به شمشیرهای گرفته شده بر بالای سرمان رسیده است ایستادگی کرده ایم .

آقای روحانی فراموش میکند و یا خود را به فراموشی میزند که اگر مردم مطیع و به زعم شما نجیبی داشتید چرا در این مملکت روزی نبوده است که احکام سنگین حبس و شلاق برای معلمان و کارگران و وکلای عدالت خواه ودانشجویان برابری طلب صادر نشده باشد.

چرا کارگران بعد از ماهها بیحقوقی دست به تجمع خیابانی میزند، گارد ویژه و گسیل ماشین و اداوات سرکوب و احضار رهبرانشان در دستور کارتان قرار میگیرد ؟

پس حقیقت را بگویید که “نجابت را میخواهید با زور از آن ما کارگران و معلمان و دانشجویان کنید و ثروت های نجومی را از آن خودی های حاکم.

اما ما کارگران نجابت اهدایی شما را نمی پذیریم آنرا به خودتان پیشکش میکنیم و به شما یاد آوری میکنیم مطالبات بر حقمان را با مبارزات هر چه متحدانه مان خواهیم ستاند.

آقای روحانی نجابت پیشکش شما، سفره های ما کارگران را خالی تر نکنید و دست از غارتگریهایتان بردارید که اگر برندارید ما با زبانی که قطعا شما آنرا نانجیبانه خواهید خواند خواستمایمان را طلب کرده و به کرسی خواهیم نشاند.

 

محکومیت سپيده مرادی از دراويش گنابادی

و دانشجوی اخراجی دانشگاه تربيت مدرس كه بيش از پنج ماه است در زندان_قرچک زندانی است با رای قاضی صلواتی به ٥ سال حبس و ٢ سال محروميت از فعاليت های سياسی و حزبی و مجازی و ممنوع الخروجی محكوم شده است.

آمار مسمومیت در استخر زنانه نهاوند به ۵۳ نفر رسید

‌گاز کلر در یکی از استخرهای شهرستان نهاوند (همدان) باعث مسمومیت ۵۳ کودک و زن۱۰تا۵۰ ساله شد.

‌بعد ازظهر ‌روز ۲۱ مردادماه، ۵۳ نفر به علت نشت کپسول گاز کلر در نهاوند مسموم و راهی بیمارستان شدند.

ایسکرا ۹۴۹

 

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …