اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۳0 آبان ۹۷ / 21  نوامبر  2018

انقلاب زنانه خواهان آزادی فوری و بی قيد و شرط زندانيان سياسی می باشد.

روز پنج‌شنبه بیست و چهارم آبان‌ماه، “مادح فتحی” همسر سحر کاظمی فعال مدنی بازداشت شدی

مادح فتحی” همسر سحر کاظمی فعال مدنی بازداشت شده اهل سنندج و مادر وی “مهوش امیری” پنج روز است که در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر تحت بازجویی می‌باشند.

یکی از نزدیکان این سه شهروند بازداشت شده اعلام کرد: اداره اطلاعات سنندج از همسر و مادر سحر کاظمی خواسته بود که جهت پاسخ به پاره‌ای از سؤالات آنان به این اداره مراجعه نمایند که پس از مراجعه بازداشت گردیدند. این منبع آگاه اظهار داشت: از دلیل یا دلایل بازداشت همسر و مادر سحر کاظمی فعال مدنی بازداشت شده اطلاعی در دسترس نمی‌باشد و سرنوشت آنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آبان‌ماه سال گذشته، مادح فتحی همسر این فعال مدنی توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به مدت سه ماه در سلول انفرادی اداره اطلاعات سنندج مورد بازجویی قرار گرفته بود.

روز پنج‌شنبه هجدهم مردادماه سال جاری، نیروهای اطلاعاتی بدون مجوز قانونی به منزل شخصی سحر کاظمی یورش بردند و پس از تفتیش منزل، او را بازداشت کردند.

این فعال مدنی در مدت بازداشت از “دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده‌اش” محروم بوده و به بند زنان زندان سنندج منتقل و برای بازجویی نیز به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل می‌شود.

 

خودکشی یک دانش‌آموز دختر در کهگیلویه و بویراحمد

دوشنبه هفته جاری “سیما دموری” از دانش‌آموزان شهر لیکک شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد که زیر ۱۸ سال سن داشت، اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع گفت: “علت خودکشی سیما دموری را اختلافات خانوادگی بوده و گفت که وی شب دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد

لازم به یادآوری است که روز گذشته نیز دختر جوانی از بالای بام ساختمان مدرسه اقدام به خودکشی کرد و بر روی یکی از معلمان مدرسه افتاد. از علت خودکشی این دختر اطلاعی در دست نیست.

سهم نوجوانان در ایران از خودکشی‌های سالانه بیش از ۷ درصد از سوی پزشکی قانونی اعلام شده است.

 

باز خودكشى در اروميه اينبار يك زن ٦٠ ساله در گلشهر

اين سومين خودكشى در عرض چهار روز گذشته در اروميه است

آخرين خودكشى هاى صورت گرفته در اروميه طى چهار روز گذشته:

دختر ٢٢ ساله پرتاب از آپارتمان در شيخ تپه

مرد ٤٥ ساله با خوردن اسيد در جاده سرو

زن ٦٠ ساله پرتاپ از آپارتمان در گلشهر

 

مژده رجبی يكی ديگر از بازداشت شدگان اعتراضات مرداد

مژده رجبی يكی ديگر از بازداشت شدگان اعتراضات مرداد ماه تهران است در حال حاضر دوره حبس يكساله خود را در زندان اوين مي گذراند. مژده رجبی بعد از گذشت دو ماه بازداشت در زندان قرچك حكم يكساله خود را دريافت كرد. مژده رجبی همراه با صبا كردافشانی و ياسمن آريانی در اعتراضات مرداد ماه تهران بازداشت شد.

 

آتنا دائمی به دادسرای اوین احضار شد

آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین عصر روز سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه توسط مسئولین زندان و بصورت شفاهی برای روز چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه به شعبه ۵ دادسرای اوین احضار شد. دلیل این احضار به وی گفته نشده، در بسیاری از موارد مشابه این قبیل احضارها به پرونده سازی علیه زندانیان توسط مسئولین زندان یا نهادهای امنیتی منتهی شده است.

 

زوج معلم بازداشت شده در اراک با قرار کفالت آزاد شدند

دو معلم بازداشتی به نام‌های فاطمه بهمنی و همسرش محمد کرد که روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه در جریان تحصن سراسری معلمان توسط نیروهای امنیتی در شهر اراک بازداشت شده بودند ظهر روز جاری با قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

 تهیه وتنظیم عزیزه لطف الهی

ایسکرا ۹۶۳

 

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …