اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای”اینترنت ملی” جمهوری اسلامی

تجارت نیوز گزارش داده دولت در بودجه سال آینده ۱۰ هزار میلیارد تومان برای راه اندازی “اینترنت ملی” اختصاص داده است. براساس گزارش‌های پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دولت تا سال ۹۸ حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان برای اینترنت ملی هزینه کرده، اما این طرح همچنان تکمیل نشده است.

“اینترنت ملی” یا ” شبکه ملی اطلاعات”، طراحی و سازماندهی سانسور فضای مجازی و ممانعت از دسترسی مردم به اطلاعات آزاد می باشد. حکومت اینترنت و شبکه های اجتماعی را خطر جدی برای خودش می داند. بیش از دو دهه است که در تلاش است تا شدیدترین سانسور و کنترل را برای جلوگیری از استقاده از این وسیله ارتباطی جهانی راه بیندازد، اما همه طرح هایش شکست خورده است.

 در سالهای اخیر استفاده از اینترنت علیرغم تلاش برای فیلیترینگ و سانسور، رشد و گسترش یافته است. شبکه های اجتماعی به محل سازماندهی مبارزه علیه حکومت و به اطلاع رسانی از وضعیت مردم تبدیل شده اند. حکومت احساس خطر جدی می کند.

اختصاص هزینه هزاران میلیاردی برای گسترش سانسور و کنترل دولت بر اینترنت و شبکه های اجتماعی، بخشی از سیاست سرکوب حکومت است. مردم در طول این سالها موفق شده اند از راههای مختلف سانسور و فیلترینگ و سیاستهای حکومت مبتی بر اعمال کنترل بر شبکه های اجتماعی و اینترنت را دور زده و همه طرح های حکومت را به شکست بکشانند. در فضای مجازی و فضای اینترنت یک جنگ بزرگ بین مردم و حکومت در جریان است. سایر اقدامات و صرف هزینه های ۱۰ هزار میلیاردی دیگر نیز به جایی نخواهد رسید.

محمد شکوهی

21 دیماه 1400،11ژانویه 2022

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …