اختلاف‌نظر ترامپ و پنتاگون بر سر اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه

اختلاف‌نظر ترامپ و پنتاگون بر سر اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه

وزارت دفاع آمریکا طرحی مبنی بر اعزام هزاران سرباز جدید به خاورمیانه، به کاخ سفید ارائه کرده بود. به‌رغم افزایش تنش بین ایران و آمریکا، ترامپ الزامی به اعزام نیروی جدید به خاورمیانه برای مقابله با تهدیدهای ایران نمی‌بیند.

پنتاگون برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران طرحی مبنی بر اعزام پنج تا ده هزار سرباز دیگر به خاورمیانه تهیه کرده بود. طرحی که تصمیم‌گیری بر سر آن برعهده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بود.

ترامپ غروب پنجشنبه دوم خرداد (۲۳ مه) اعلام کرد که در شرایط کنونی الزامی به اعزام بیشتر نیرو برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران نمی‌بیند.

خبرگزاری آلمان در گزارشی که از واشنگتن ارسال کرده، خبر از تصمیم کاخ سفید درباره درخواست وزارت دفاع آمریکا داده است. ترامپ در این باره گفته است: «هرگاه لازم باشد، من حتما سربازان بیشتری به منطقه خواهم فرستاد.»

ترامپ در ادامه گفته است: «اما به باور من، نیازی به سربازان جدید نیست. من واقعا به چنین الزامی باور ندارم.»

“کشور خطرناکی به‌نام ایران”

خبرگزاری آلمان در ادامه نوشته است که ترامپ ایران را کشوری “بسیار خطرناک” ارزیابی می‌کند و از ایران به‌عنوان “ملت ترور” نام می‌برد، ولی به رغم آن نیازی به افزایش شمار سربازان آمریکایی در این منطقه نمی‌بیند.

ترامپ تاکید کرده است که در صورت لزوم آمادگی دارد هر تعداد سربازی که برای مقابله با تهدیدهای ایران ضروری تشخیص داده شود، به منطقه اعزام کند.

طرح مبنی بر افزایش شمار سربازان آمریکایی مستقر در خاورمیانه روز پنجشنبه ۲۳ مه از سوی وزیر موقت دفاع آمریکا، پاتریک شاناهان رسانه‌ای شده بود. شاناهان اما از اعلام اینکه برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران و افزایش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه به چه تعداد سرباز نیاز است، اجتناب ورزیده بود.

شاناهان تاکید کرده بود که هدف از اعزام این نیروها بازداشتن ایران از حملات احتمالی است و آمریکا خواستار جنگ با ایران نیست.

چهل سال ترور

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۳ مه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری “فاکس نیوز” گفت: «شما می‌توانید مطمئن باشید که رئیس جمهور، دونالد ترامپ در صورت به مخاطره افتادن جان شهروندان آمریکایی و منافع این کشور در منطقه، نیروهای لازم برای مقابله را تامین خواهد کرد.»

پمپئو از ایران به عنوان کشوری یاد کرد که ظرف ۴۰ سال گذشته از ترور و تروریسم پشتیبانی کرده است. او گفت: «رئیس جمهوری آمریکا، ترامپ، عزم راسخ دارد، رفتار رژیم ایران را تغییر دهد.»رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

تلاش آلمان و چند کشور اروپایی برای تروریستی اعلام کردن سپاه

دیپلمات‌های چندین کشور اتحادیه اروپا، از جمله آلمان در تلاش برای قرار دادن سپاه پاسداران …