گسترش اعتراضات ضد حکومتی در عراق

تظاهرات های گسترده مردم عراق علیه دولت فاسد این کشورکه از روز سه شنبه آغاز شده، ادامه دارد. صدها هزار نفر در شهرهای بغداد،بصره، کرکوک، ناصریه، کربلا ، نجف ، عماره مرکز استان میسان و اکثر استانهای جنوبی عراق برعلیه دولت دست به تظاهرات زدند.این تجمعات سراسری که در اعتراض به بیکاری، فساد دولت و کمبودخدمات عمومی برپا شده، بزرگترین آن از زمان نخست وزری عادل عبدالمهدی باشد.

بر اساس تازه ترین اخبار بعد از ظهر روز پنجشنبه در ادامه اعتراض‌های گسترده در شهرهای مختلف عراق، نیروهای امنیتی و حشد الشعبی مجددا به تظاهرات مردم در بغداد و چندین شهر در جنوب این کشور حمله کرده است. بر طبق این اخبار شمار کشته‌شدگان اعتراضات سه روز اخیر به ۳۳ تن رسیده است.تعداد زخمی ها بالای 300 نفر اعلام شده است.رویترز گزارش داده همزمان حکومت عراق در بسیاری از مناطق عراق دسترسی به اینترنت را قطع کرده است.

اعلام حکومت نظامی در چندین استان و شهر دیگر. معترضان د ر کربلا و نجف خواهان خروج جمهوری اسلامی از عراق  می باشند.دولت عراق به دارو دسته تروریست مورد حمایت جمهوری اسلامی  اجازه ورود به شهرها برای سرکوب تظاهراتهای مردم  را داده است.

دولت برای مقابله با مردم به نیروهای نظامی اش آماده باش کامل داده، هزاران نفر نیروی نظامی دولتی و شبه نظامیان وابسته به داو دسته iای تروریست اسلامی وارد شهرهای بزرگ برای سرکوب اعتراضات برحق مردم کرده است

از عصر روز گذشته  ودر پی بالا گرفتن اعتراض‌ها عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، در بیانیه‌ای مقررات منع رفت‌ و آمد در بغداد را اعلام کرد:دولت در بیانیه اش گفته است: «تردد همه وسایل نقلیه و افراد از ساعت پنج صبح امروز [پنج‌شنبه ۱۱ مهر/۳ اکتبر] کاملا ممنوع است.»

مردم معترض در تظاهراتها، بویژه در شهرهای کربلا و نجف و چندین شهر دیگر شعارهایی علیه دخالت و حضور رژیم جمهوری اسلامی در عراق سر داده و خواهان خروج ایران از عراق شده  و پرچم های جمهوری اسلامی را آتش زدند.

در شهرهای کربلا و نجف که جمهوری اسلامی و دولت عراق مشغول راه اندازی مضحکه اربعین می باشند،اعتراض مردم به این موضوع  افزایش یافته است. بر اساس اخبارو گزارشات دولت المهدی از جمهوری اسلامی خواسته است برخی گذرگاههای مرزی را ببندد. همزمان نیروهای قدس سپاه و حشد الشعبی و دار و دسته های حزب الدعوه  عراق مورد حمایت ایران، با باندهای دیگر در حال تقویت حضور نظامی شان در شهرهای نامبرده برای مقابله با اعتراضات مردم می باشند.

بعد از اعلام حالت قوق العاد در بغداد و چندین استان و بویژه استانهای جنوبی عراق، روز پنجشنبه نیز اعتراضات از سر گرفته شد. دربغداد نیروهای حشد الشعبی به تظاهرات مردم در “منطقه سبز” حمله کردند. در بصره و کربلا تظاهر کنندگان خواستار خروج جمهوری اسلامی ودار و دسته های تروریستی اش از این مناطق شده اند.

اعتراضات گسترده در عراق، اعتراضی به سیاستهای ضد مردمی، فساد و باند بازی در حکومت، علیه فقر و بیکاری و عدم امنیت می باشد. در حالی که میلیونها نفر از مردم از حداقل امکانات برای زندگی محروم بوده، میلیونها نفر بیکاربوده و امیدی برای پیدا کردن کار ندارند، دولت فاسد و اسلامی این کشور مشغول غارت و چپاوول و دزدی و سازماندهی دارو دسته های تروریست مسلح هوادار جمهوری اسلامی می باشد. دولت عراق هزینه های میلیاردی در حمایت از طرح های جمهوری اسلامی در مناطق جنوب این کشور را به اجرا گذاشته است. طرح هایی که در صدد تقویت دار و دسته های تروریست و اسلامی حامی رژیم ایران و دولت می باشد.

دولت عراقی دولتی ضد مردمی و اسلامی و فاسد بوده که در طول سالیان گذشته، بعد از سرنگونی رژیم صدم حسین، عمدتا باندهای مافیایی، روسای عشایر و سران دار و دسته های تروریستی را دور هم جمع کرده وقدرت را در دست گرفته است. اعتراض مردم عراق به دولت فاسد قابل دفاع و پشتیبانی می باشد.

احزاب چپ، کمونیست و سکولار و مدرن در این دور جدید اعتراضات نباید فقط نظاره گر و مفسر اوضاع باشند. امروز فضا و جو برای ابراز وجود احزاب سیاسی و بویژه چپ و مدرن مساعدتر شده است. رهایی مردم عراق از شر دولت فاسد و دزد و تروریست اسلامی عراق، رهایی از شر جمهوری اسلامی شریک جنایات دولت عراق، تنها و تنها در سایه گسترش این اعترضات، میدان دار شدن جریان چپ و مدرن و هدایت این اعتراضانت به طرف سرنگونی کامل دولت فاسد این کشور ممکن است. برخورداری از آزادی های سیاسی، امکانات زیست و زندگی با استاندارهای امروز در کنار امنیت و.. حق طبیعی مردم عراق می باشد. دولت فاسد و سرکوبگر عراق باید گورش گم بکند.

محمد شکوهی

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۳ اکتبر ۲۰۱۹

تازه ترین اخبار اعترضات از اینجا

http://rowzane.com/ca/article=164197

محمد شکوهی

11 مهر 1398، 3 اکتبر 2019

تازه ترین اخبار و گزارشات از اعترضات ضد حکومتی در عراق را در روزنه بخوانید. لینک

http://rowzane.com/ca/article=164086

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …