ادامه بمبارانهای اسرائیل؛۳۰۰ کشته و ۸۰۰  زخمی امروز. صدها هزار نفر در حال فرار. وضعیت بحرانی است

*یورونیوز”آخرین آمار تلفات جانی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در جنگ غزه 

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، در بازه زمانی ۲۴ ساعته گذشته تا اوایل روز یکشنبه حدود ۳۰۰  نفر در غزه کشته و ۸۰۰  نفر زخمی شدند. این وزارتخانه گفت که بیشتر قربانیان زن و کودک بوده‌اند. 

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه در هشتمین روز متوالی حملات اسرائیل، ۲ هزار و ۳۲۹ نفر کشته و ۹ هزار و ۷۱۴ نفر زخمی شده‌اند. علاوه بر این حداقل ۵۳ نفر در کرانه باختری کشته و بیش از هزار و ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند. 

اسرائیل پس از حملات حماس در ۷ اکتبر که منجر به کشته شدن هزار و ۳۰۰ نفر شد، حملات تلافی جویانه را آغاز کرد. طبق آخرین گزارش‌ها گفته می‌شود ۳ هزار و ۴۰۰ اسرائیلی هم زخمی شده‌اند. هنوز مشخص نیست که حماس چه تعداد گروگان در غزه نگه داشته است. البته که مقامات این تعداد را بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر تخمین زده‌اند.

همچنین شبکه تلویزیونی المنار حزب‌الله تایید کرد که موشک‌هایی از لبنان به روستای شتولا اسرائیل شلیک کرده است. پزشکان اسرائیلی گفته‌اند که در نتیجه آن یک نفر کشته و سه نفر زخمی شده‌اند. این ادعا که توسط رویترز گزارش شده، به طور مستقل تایید نشده است.

ترس برای غیرنظامیان غزه در حال افزایش است، چرا که اسرائیل می‌گوید برای مراحل بعدی جنگ خود با حماس از جمله حملات گسترده و «عملیات زمینی مهم» آماده می‌شود. 

*سازمان خیریه پزشکان بدون مرز در مورد تخلیه بیمارستان‌ها: کاری غیرممکن است.دکتر ناتالی رابرتز، مدیر اجرایی سازمان خیریه پزشکان بدون مرز بریتانیا می گوید تخلیه بیمارستان‌ها در نوار غزه با چند ساعت اطلاع رسانی «کاری غیرممکن» است.دکتر رابرتز گفته: «به هر حال جایی برای رفتن آن‌ها وجود ندارد.»او گفته: «نه فقط حس ناامیدی، بلکه وحشت وجود دارد. هیچ کس نمی داند که آیا بعد از آن به آن ها اجازه داده می شود به خانه هایشان بازگردند یا خیر.»

*آژانس امداد سازمان ملل: آنچه در غزه می‌گذرد «خروج دسته جمعی» است.آژانس امداد سازمان ملل می‌گوید آنچه در شمال غزه می‌گذرد «خروج دسته جمعی» است.این نهاد به نقل از همکارانشان در منطقه گفته «این مهاجرت دسته‌جمعی است. آنهایی که می‌توانند با خودروهایشان می‌روند و برخی هم پیاده، برخی هم تشک حمل می کنند.»این نهاد اعلام کرد در حال حاضر مشخص نیست چه تعداد از مردم از شمال نوار غزه راهی جنوب شده‌اند و این «وحشتناک» و «خروجی دسته جمعی» است.

*بی بی سی:ارتش اسرائیل به انتقال نیرو و تجهیزات به سمت غزه ادامه می‌دهد

جرمی بوئن، خبرنگار بی بی سی در جنوب اسرائیل که در نزدیکی مرز غزه مستقر است، تصاویری از سربازان و تانک‌های اسرائیلی که در حال حرکت به سمت کیبوتص ناهال اوز هستند، گرفته است.

دویچه وله:ارتش اسرائیل مهلت تخلیه اهالی غزه را تمدید کرد.ارتش اسرائیل صبح روز یکشنبه ۲۱ مهر (۱۵ اکتبر) اعلام کرد “کریدور بشردوستانه در جنوب نوار غزه” از ساعت ۱۰ تا ۱۳ باز خواهد ماند. 

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است غیرنظامیان باید از شمال نوار غزه به سمت جنوب بروند و در مهلت تمدید شده به این کریدور حمله نخواهد شد.در پیام ارتش اسرائیل آمده است “هر کسی که به امنیت خانواده خود اهمیت می‌دهد باید به جنوب برود”. درخواست اسرائیل برای تخلیه شمال غزه با اعتراضات جهانی روبرو شده است. اتحادیه اروپا، سازمان ملل و کشورهای منطقه از جمله مصر و ترکیه با آن مخالفت کردند.

*آخرین آمار کشته‌شدگان فلسطینی؛ ۲۳۸۳ کشته و ۱۰۸۱۴ زخمی

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) گزارش داد که در نوار غزه و کرانه باختری تا کنون ۲۳۸۳ فلسطینی کشته شده‌اند.

منابع فلسطینی صبح روز یکشنبه اعلام کردند در مجموع ۱۰ هزار و ۸۱۴ فلسطینی تا کنون مجروح شدند. 

طبق این داده‌ها تنها در غزه ۲۳۲۹ فلسطینی کشته و ۹۷۱۴ نفر نیز زخمی شدند در حالی که در کرانه باختری ۵۴ فلسطینی کشته ثبت شده و ۱۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. 

شمار کشته‌شدگان اسرائیلی حدود ۱۴۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. اغلب این افراد غیرنظامیانی بودند که در حمله تروریستی حماس به اسرائیل جان باختند.

اینرا هم بخوانید

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود!

وزارت بهداشت در هشداری به داروخانه‌ها اعلام کرد که سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به …