تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد، و کارگران شرکت نفت و گاز آغاجاری

روز ۲۳ مهر ماه بازنشستگان تامین اجتماعی همچون یکشنبه های قبل  از شهرهای مشهد، شوش، کرخه، هفت تپه، کرمانشاه و اهواز در اعتراض به فقر و گرانی و بساط  چپاول و دزدی حاکم و برای پیگیری خواستهای معیشتی خود دست به  تجمع زدند.

در اهواز بازنشستگان با شعارهای اعتراضی کوبنده خود  و سر دادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی ، جان فدا میکنیم در ره آزادگی” دست به راهپیمایی زدند.  در این تجمع  اعتراضی بنری با نوشته “شاغل و بازنشسته اتحاد،  اتحاد”، توجه ها را بخود جلب میکرد. با این شعار بازنشستگان پرچم اتحاد کارگری علیه بساط بردگی حاکم را بدست گرفته اند. در تجمع بازنشستگان کرمانشاه سه بنر با نوشته های معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “درمان رایگان” و “لشکری کشوری تامین اجتماعی اتحاد اتحاد” جلب توجه میکرد. در شوش بازنشستگان مثل هر هفته از سه شهر کرخه و هفت تپه و شوش با هم تجمع کردند و با راهپیمایی و فریاد شعارهایشان صحنه پرشوری از اعتراض شکل دادند. در این تجمع یکی از بازنشستگان به مناسبت چهلمین روز جانباختن تعدادی از کارگران معدن ظزره، در ارتباط با قتل عام کارگران در محیطهای کار و  حوادث کاری سخنرانی کرد و مراتب همدردی خود را با خانواده های جانباختگان معدن ظزره  اعلام داشت. در این روز همچنین بازنشستگان فولاد اصفهان  و لوشان البرز غربی در گیلان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند. درمان رایگان، همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آنها، پرداخت معوقات سال ۱۴۰۰ از جمله خواستهای فوری آنهاست.

در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: “دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته!” فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، ” بازنشسته به پا خیز برای رفع تبعیض”، “بازنشسته  می‌میرد  ذلت نمی‌پذیرد”، “تورم اسفبار حاکم شده تو بازار”، “گرانی تورم بلای جان مردم”، ” دشمن بازنشسته، دولت ورشکسته”، “کشور پر در امد چه بر سر تو آمد”، “حقوق نصفه نیمه، سکوت کنی همینه”، “نه مجلس، نه دولت نیستند به فکر ملت”،”دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند”، “خواسته ما این زمان، معیشت است و درمان”،”معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “همسانسازی کجا بود دروغ بود ریا بود”، “به دزدی عادت کردند، ما را بیچاره کردند”، “شش کلاسه دروغگو، حاصل وعده هات کو”، “دشمن ما همین جاست، دروغ میگن امریکاست”، “بازنشسته اتحاد، اتحاد”، “درمان رایگان، حق مسلم ماست”.

بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه علیه فقر و فلاکت و بساط جهنمی جمهوری اسلامی را بازتاب میدهند و اعتراضات پیوسته و هفتگی آنها تاثیر بسیاری بر داغ نگاهداشتن فضای اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف دارد. از این مبارزات باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

علاوه بر بازنشستگان در این روز کارگران رسمی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری برای پیگیری مطالباتشان و در اعتراض به خلف وعده تجمع کردند. خواستهای فوری اعلام شده از سوی این کارگران عبارتند از: * حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی،  عودت کسورات مازاد مالیات سال‌های قبل و و اجرای کامل ماده ۱۰. اعتراضات در نفت گسترده است. با همین خواستها کارگران سکوهای نفتی جنوب دوشنبه های اعتراضی را اعلام کرده اند.

حزب کمونیست کارگران ضمن حمایت از اعتراضات کارگران نفت بر پیوستن به دوشنبه های اعتراضی به عنوان بستری برای سراسری شدن اعتصابات در نفت تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ مهر  ۱۴۰۲،  ۱۵ اکتبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …