ادامه محاکمه شرکای رنجانی

میزان:دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی؛ قاضی مقیسه: آقای فلاح شما در شناسایی و کارشناسی 138شرکت‌ تامین اجتماعی حرفه‌ای بوده‌اید/ فلاح هروی: کارشناسی نکردم، ارزیابی کردم. دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.

فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده برای ادامه دفاعیات در جایگاه حاضر شد و گفت: اینکه در کیفرخواست بیان شده بنده با هدف کلاهبرداری از سازمان تأمین اجتماعی تفاهم‌نامه منعقد کردم اشتباه و برداشتی نادرست است.

قاضی مقیسه گفت: شما بیان کرده‌اید که کارشناس هستید و از وزارت اطلاعات تحقیقات کرده‌اید همچنین شما پرس‌وجو کردید تا ببینید که منابع بابک زنجانی باقی مانده است یا خیر و معاون اقتصادی وزارت اعلام کرد که بله، باقی است. بنابراین داستان‌سرایی نکنید، امروز جلسه آخر است. لطفاً صداقت داشته باشید، آقای “ی” را چه کسی به مسئولان تامین اجتماعی معرفی کرد؟ شما معرفی نکردید؟

فلاح هروی پاسخ داد: خیر، این اتفاقات قبل از اینکه بنده به تأمین اجتماعی بروم رخ داده است.

قاضی مقیسه گفت: بابک زنجانی طی نامه ای در تاریخ  91/11/14به وزیر وقت نفت می‌نویسد که 5 فقره چک سازمان تأمین اجتماعی ارائه شده به مبلغ 355 میلیارد و 19 میلیون و 563 هزار و 600 ین ژاپن نزد بانک مسکن شعبه میدان ونک بابت بدهی به ذی نفع پرداخت میشود. اینها همان چکهای تأمین اجتماعی بودند که به شرکت نفت دادید. شما پولهای محرومترین افراد کشور را که بازنشستگان و محرومان هستند را گرفتید و پول نفت را غارت کردید. با توجه به نامه بابک زنجانی شما چک‌ها را به وزارت نفت دادید هیچ‌کس غیر از شما، بابک زنجانی و شمس در این قضیه دخالت نداشته است.

فلاح هروی پاسخ داد: به من ربطی ندارد، من چک‌ها را تحویل شرکت دادم و به وزارت نفت ندادم.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: شما 355 میلیارد ین ژاپن را به طلب نفت در بانک مسکن گذاشتید. از پول بیت‌المال به بیت‌المال پرداخت کردید. آیا اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری از این بالاتر می‌شود؟

رئیس دادگاه در ادامه به شناسایی 138 شرکت تأمین اجتماعی توسط فلاح هروی اشاره کرد و گفت: مجموعه هتل‌های هما 95 درصد، رایتل 40 درصد، محصولات لطیف 100 درصد، قطار رجا 100 درصد، پتروشیمی امیرکبیر 31.5 درصد، پتروشیمی غدیر 90 درصد، پتروسینا 99.13 درصد، سیمان فیروزکوه 45 درصد، کاشی الوند 93 درصد، بانک پارسیان 4 درصد، مس شهید باهنر 100 درصد، بیمه میهن 19 درصد و مابقی املاک داخل تهران از جمله شرکت‌هایی است که شما آن را کارشناسی و خریداری کرده‌اید آن هم وقتی پولی در کار نبوده است. شما در شناسایی و کارشناسی این شرکت‌ها حرفه‌ای بوده‌اید.

اینرا هم بخوانید

وکیل بین‌المللی توماج صالحی: تنها راه نجات جان توماج فشار جامعه جهانی است

در ادامه حمایت‌های جهانی از توماج صالحی، خواننده معترض ایرانی محکوم به اعدام، تیمی از …