ارتش آمریکا درباره مرگ غیرنظامیان در موصل تحقیق می کند

ارتش آمریکا مرگ غیرنظامیان در موصل را یک «تراژدی وحشتناک» توصیف کرد و گفت درباره اظهارنظرها مبنی بر این که حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا موجب مرگ حدود صد غیرنظامی در اوایل ماه جاری شده است، تحقیق می کند.

پنتاگون گفت تحقیقات اولیه حاکی است که جت های نیروهای ائتلاف در ۱۷ مارس حملاتی را در «نقاط هماهنگ با محل کشته شدن غیرنظامیان در منطقه قدیمی غرب شهر موصل» انجام داده اند.

نیروهای عراقی با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف برای بازپس گیری کنترل غرب موصل از دست داعش تلاش می کنند. داعش این شهر را در اواسط سال ۲۰۱۴ تصرف کرد.

ژنرال جوزف وُتل رئیس دفتر مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در بیانیه ای در روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای ائتلاف به «اقدامات برای پرهیز از آسیب به غیرنظامیان» ادامه می دهد.

اطلاعات روزانه نیروهای ائتلاف درباره عملیات هوایی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که روز یکشنبه در موصل هفت حمله هوایی صورت گرفته است.

ارتش عراق در مسئول شناختن آمریکا درباره مرگ غیرنظامیان در حملات ۱۷ مارس ابراز تردید کرده و گفته است که شواهد جدید نشان می دهد مواد منفجره را داعش در آن منطقه کار گذاشته بود.

در حال حاضر بیش از یک میلیون غیرنظامی هنوز در مناطق تحت کنترل داعش در موصل به سر می برند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پرونده کرسنت:ساختمان ۸۰۰ میلیون دلاری صندوق نفت در لندن آستانه توقیف  

دادگاهی در لندن، ایران را در موضوع قرارداد کرسنت محکوم کرده و ساختمان صندوق نفت …