ارجاع پرونده پنج کارگر نیشکر هفت تپه به دادگاه توسط مدیریت, کارگران نیشکر هفت تپه در تدارک اعتصابی دیگرند

درحالیکه کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر مطالباتشان هستند، تعرضات مسئولین شرکت و حکومتیان به کارگران و پرونده سازیهای پی در پی علیه آنها ادامه دارد. بنا بر آخرین خبر ها متعاقب پرونده سازی امنیتی برای ٣٥ نفر از این کارگران توسط آمیلی نماینده تام الاختیار اسد بیگی در شرکت و شکایت به دادیاری شعبه ٢ شهرستان، برای سی نفر از آنها قرار منع تعقیب صادر شد. اما پرونده ٥ نفر از آنان به اسامی ابراهیم عباسی منجزی، یوسف بهمنی، حمید ممبینی، مسعود حیوری و حسن حمدانی به دادگاه ارسال گردید. بر اساس همین گزارشات با توجه به زمزمه های از سرگیری اعتصابی دیگر در نیشکر هفت تپه این پرونده سازی ها به موضوع خود مقامات حکومتی نیز تبدیل شده است. کارگران نیشکرهفت تپه اعلام کرده اند که در برابر این تعرضات ساکت نخواهند بود و باتمام قوا از همکاران خود دفاع خواهند کرد. به گفته کارگران نیشکر هفت تپه تا کنون ٢٠٠ پرونده امنیتی برای آنها تشکیل شده است و با توجه به اقدامات تعرضی اخیر یک خواست فوری همین امروز کارگران نیشکر هفت تپه لغو تمام پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و پایان دادن به توطئه و پرونده سازی و اخراجها و احضار هاست.
همچنین بر اساس خبرها کارگران نیشکر هفت تپه در حال حاضر مزد بهمن ماه را طلب دارند و ظاهرا قرار است مزد دو ماه بهمن و اسفند آنها در فروردین ١٤٠٠ پرداخت شود. بعلاوه اینکه این کارگران سه ماه حق بیمه طلب دارند. از سوی دیگر پایان سال است و به بهانه آن قرارداد تعدادی از کارگران موقت شرکت تمدید نشده و حتی قراردادهای کاری کوتاه و سه ماهه شده است. مجموعه این اتفاقات خشم و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه را تشدید کرده و این کارگران در تدارک اعتصابی دیگر هستند.
کارگران نیشکر هفت تپه خواستار بازگشت به کار کارگران اخراجی، امنیت شغلی و دائمی شدن قراردادهای موقت کاری و پرداخت بموقع دستمزدها و پایان دادن به توطئه گریها و پرونده سازیها هستند و در راس همه این خواست ها پایان دادن به بساط چپاول و دزدی باند اسدبیگی و بازگردانده شدن پول های به سرقت رفته به شرکت و تامین امنیت شغلی آنها قرار دارد. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری است و باید با تمام قدرت از خواستها و مطالبات این کارگران حمایت و پشتیبانی کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ اسفند ۱۳۹۹، ١٥ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …