ازدواج 4460 دختر زیر 15 سال درطی 5 ماه

ایسنا،محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ایران اعلام کرد که براساس اعلام بانک مرکزی در سال 1398 تا پایان مرداد ماه 4460 دختر زیر 15 سال وام ازدواج دریافت کرده‌اند.

“در سال 97 همزمان با افزایش مبلغ وام ازدواج به 15 میلیون تومان، این رقم به 3432 دختر زیر 15 سال رسیده است. براساس اعلام بانک مرکزی در سال 98 هم تا پایان مرداد ماه 4460 دختر زیر 15 سال وام ازدواج را دریافت کرده‌اند”.

وی گفته “این آمار به معنی افزایش «کودک همسری» نیست، بلکه نشان دهنده افزایش تعداد افراد زیر 15 سالی است که متقاضی دریافت وام ازدواج شده‌اند”، که در مدارک مورد نیاز برای اخذ وام ازدواج در این کشور (1- اصل و کپی سند ازدواج و 2- اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين) جزو شرایط اصلی محسوب می‌شوند و تا سند ازدواج ارائه نشود، وام ازدواج پرداخت نمی‌شود.تندگویان با بیان اینکه بر همین اساس اگر روند مذکور تا پایان سال با همین شیب پیش برود، بینی می‌کنیم تعداد این افراد به 12 هزار نفر نیز برسد، گفت: این رقم نسبت به کل سال 97 نشان دهنده افزایش 3 تا 4 برابری دختران زیر 15 سالی است که تقاضای دریافت وام ازدواج کرده و آن را دریافت کرده‌اند.

اینرا هم بخوانید

پارلمان کانادا طرح قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با اتفاق آرا طرح قرار دادن سپاه پاسداران …